صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دانش‌آموزان «مانور زلزله» را بازی می‌دانند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مانورهای زلزله در مدارس، بیان کرد: این مانورها به صورت کاملا نمایشی اجرا می‌شود دانش‌آموزان این مانورها را معمولا جدی نمی‌گیرند و یک نوع بازی می‌دانند؛ خروجی به دست آمده از این مانورها قابل قبول نیست.
کد خبر : 247881

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت،‌ سید محمد ابطحی با اشاره به نقش مدارس در آموزش‌ اقدامات لازم به دانش‌آموزان هنگام وقوع زلزله، گفت: در برنامه‌های مدون آموزش‌و‌پرورش آموزشی برای دانش‌آموزان و نونهالان در مواقع وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله وجود ندارد.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه به صورت جسته و گریخته به برخی اقداماتی که هنگام وقوع زلزله باید انجام داد اشاره می‌شود اما آموزش عملی و علمی دقیقی به دانش‌آموزان داده نمی‌شود.


وی با انتقاد از مانورهای زلزله در مدارس، بیان کرد: این مانورها به صورت کاملا نمایشی اجرا می‌شود دانش‌آموزان این مانورها را معمولا جدی نمی‌گیرند و یک نوع بازی می‌دانند؛ خروجی به دست آمده از این مانورها قابل قبول نیست.


ابطحی با بیان اینکه آگاهی دانش‌آموزان از قبل انقلاب بسیار پیشرفت کرده است، اظهار کرد: رسانه‌های عمومی مانند صدا و سیما در طی چند دهه اخیر به ارتقا آگاهی مردم و به ویژه دانش آموزان کمک کرده است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نبود برنامه مدون، کمبود معلمان آموزش‌دیده در این زمینه، همراهی نکردن اولیا در آموزش‌های لازم از جمله مواردی است که از آموزش درست و علمی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.


ابطحی تاکید کرد: تمام کارشناسان و متصدیان امر مانند ستاد بحران، هلال احمر و آموزش‌و‌پرورش باید با تدوین برنامه‌ای واحد در زمینه آموزش اقداماتی که هنگام بروز زلزله باید انجام داد و اجرای این برنامه در مهد کودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس پایه‌گذار تعلیم و تربیت درست در این زمینه باشند.


وی با اشاره به محتوای کتاب‌های درسی، بیان کرد: در کتاب‌های درسی این آموزش‌ها مغفول مانده است و با یک داستان و شعر به صورت گذرا به آن اشاره کرده‌اند؛ آموزش‌های کمک‌های اولیه که یکی از نیازهای اساسی‌ است به صورت کامل در کتاب‌های درسی ارائه نشده است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: همان‌گونه که آموزش دفاعی در مدارس تدریس می‌شود باید آموزش مواجه با بلایای طبیعی و یا برخورد با برخی بیماری‌های واگیردار مانند ایدز به دانش‌آموزان داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر