صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
وزیر آموزش‌وپرورش:

آموزش‌و‌پرورش به یک سازمان موفق تبدیل می‌شود

وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش با روحیه همکاری و همدلی و استفاده از ظرفیت همه بخش ها، به یک سازمان موفق تبدیل می شود.
کد خبر : 247740

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی با تجلیل از همه مدیران و معاونینی که در سال‌های اخیر در حوزه‌های ستادی خدمت کرده‌اند و اکنون در جاهای دیگر مشغول خدمت هستند، گفت: موضوع تیم و کار تیمی در آموزش‌وپرورش بسیار مهم است و توجه به آن بسیار ضروری است، غافل شدن از مفهوم تیم و کار تیمی، ما را از اهداف نظام تعلیم و تربیت دور می‌کند.


وی ادامه داد: اولین موضوع مورد نیاز کارتیمی، مهارت‌های مورد نیاز است که افراد باید مهارت‌های فردی مورد نیاز را دارا باشند تا بتوانند تیم را همراهی کنند، بنابراین اگر اعضای تیم مهار‌ های لازم برای تعامل با سایر اعضا و همچنین توانایی حل مساله را نداشته باشند، اهداف تیم محقق نخواهد شد.


بطحایی افزود: برخی اوقات شاهد آن هستیم که افراد به جای مهارت حل مساله به‌طور دائم، از صورت مساله سخن می‌گویند و مهارت حل مسأله را ندارند .


وی تصریح کرد: ممکن است همه افراد تمام مهارت‌های لازم را نداشته باشند اما در یک حوزه مهارت دارند و همکاری لازم را نیز ب اسایر اعضا دارند و این موفقیت تیم را در پی خواهد داشت.


وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در یک دستگاه و سازمان، گروهی موفق است که خود را تبدیل به تیم کند و روحیه همکاری و همدلی را افزایش دهد.


وی ادامه داد: برای تحقق اهداف یک تیم، اعضا باید از چهار مرحله عبور کنند اولین مورد مرحله شکل گیری است، و افراد در این مرحله سعی می‌کنند مهارت خود را به سایر اعضا نشان دهند و این موضوع یک امر طبیعی است و سایرین باید تحمل کنند تا تیم شکل گیرد.


بطحایی اضافه کرد: مرحله دوم توفانی شدن است که بسیار مهم است و افراد سعی می‌کنند با توجه به تجارب خود ایده‌های خود را اثبات کنند و آنها را در دستور کار تیم قرار دهند و به همین دلیل افراد مهارت شنوایی کمتری داشته و بیشتر تلاش می‌کنند نظرات خودشان را بر روح سازمان حاکم کنند و ممکن است در این مرحله ایده‌های افراد جای اهداف تیم را بگیرد و خطراتی از جمله متلاشی شدن تیم و یا انشقاق در تیم، به وجود آید و در نهایت تیم تنزل پیدا کند و تبدیل به گروه شود و اهداف گروه جایگزین اهداف تیم شود و در عین حال ممکن است ظاهر تیم حفظ شود اما اهداف موردنظر محقق نخواهد شد.


وی افزود: در کار تیمی مهم نیست افراد چقدر حرف می‌زنند، بلکه مهم است که افراد اهداف تیم را تا چه میزان محقق کرده‌اند واعضای تیم نباید نسبت به هم موضع بگیرند.


بطحایی سومین مرحله کار تیمی را مرحله تعادل برشمرد و تصریح کرد: اگر اعضا از مرحله پر خطر دوم به سلامت بگذرند، مرحله تثبیت می‌رسد و در مرحله چهارم تیم به مرحله کارآمدی خواهد رسید و همه اعضا ارزش گذاری‌شان روی سایر افراد بر اساس سهمی است که افراد در پیشبرد اهداف تیم بر عهده داشتند.


وی ادامه داد: همکاری، اعتماد و انسجام سه مولفه و عنصر مهم برای موفقیت تیم است. بنابراین تا آنجا که ممکن است تعارض باید در تیم کاهش پیدا کند و انسجام دائما در حال افزایش باشد و اعضای تیم برنده شدن را برای همه بدانند و دائما به موفقیت تیم بیندیشند و اعضا نباید خودشان را از سایرین جدا بدانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر