صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
در دیدار با مسئولان سازمان زمین‌شناسی تاکید شد

توسعه سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی واحد علوم و تحقیقات

مسئولان و استادان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مسئولانی از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور بر توسعه سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی واحد علوم و تحقیقات تاکید کردند.
کد خبر : 247685

به گزارش خبرگزاری آنا، در پی زمین لرزه‌های روزهای اخیر، مدیران و متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جلسات کارشناسی متعددی بر حفظ، نگهداری و توسعه سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی واحد علوم و تحقیقات تاکید کردند.


بررسی مدل‌های همکاری مشترک علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسات کارشناسی بود.


دکترسید یعقوب زراعت کیش مدیرکل حوزه ریاست واحد علوم و تحقیقات، دکتر نکوئی مدیر گروه عمران و زلزله، دکتر حیدری عضو هیأت علمی گروه ژئوفیزیک و دکتر سلیمانی مهر عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به‌همراه دکتر امیر شمشکی مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی، مهندس رضا سلامتی معاون مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای و مهندس بهروز امینی از سازمان زمین‌شناسی و اکشتافات معدنی کشور در جلسه‌ای به بحث و تبادل نظر کارشناسی در مورد سیستم پیش‌نشانگر زلزله الکترومغناطیسی پرداختند.


سیستم پیش‌نشانگر موجود که در فاز مطالعاتی است، شامل تونلی ۵۰ متری با چاهی ۱۰ متری و دستگاه ثبت داده‌های الکترومغناطیس درون آن در محل جغرافیایی واحد است که بر اساس اطلاعات ارسال شده به مرکز پردازش داده‌ها، رفتار گسل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.


در روش پردازش داده‌های الکترومغناطیس که یکی از روش‌های پیش‌نشانگر زمین‌لرزه است، سعی می‌شود تا با شناسایی الگوی امواج الکترومغناطیسی ساطع شده پیش از رخداد زمین‌لرزه‌، گام مناسبی در راستای پیش‌بینی هر چه دقیق‌تر رخداد زمین‌لرزه برداشته شود.


تصاویری از سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی واحد علوم و تحقیقات



آنتن برای مخابره اطلاعات به مرکز پردازش داده‌های الکترومغناطیس



حسگر صوتی که قادر به دریافت اصوات صوتی در حد ماورای شنوایی است



نمایی از تونل ۵۰ متری در دل کوه



دستگاه اصلی تقویت کننده و دیجیتایزر امواج الکترومغناطیس


سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی واحد علوم و تحقیقات که در فاز مطالعاتی است، شامل تونلی ۵۰ متری با چاهی ۱۰ متری و دستگاه ثبت داده‌های الکترومغناطیس درون آن در محل جغرافیایی واحد است که بر اساس اطلاعات ارسال شده به مرکز پردازش داده‌ها، رفتار گسل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.



چاه ۱۰ متری در انتهای تونل



تونل ۵۰ متری در دل کوه


به گزارش آنا از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در روش پردازش داده‌های الکترومغناطیس که یکی از روش‌های پیش‌نشانگر زمین‌لرزه است، سعی می‌شود تا با شناسایی الگوی امواج الکترومغناطیسی ساطع شده پیش از رخداد زمین‌لرزه، گام مناسبی در راستای پیش بینی هر چه دقیق‌تر رخداد زمین‌لرزه برداشته شود.



سالن نگهداری اجزای سیستم پیش‌نشانگر الکترومغناطیسی



دستگاه فرستنده و گیرنده


انتهای پیام/

ارسال نظر