صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسیدگی به شکایات شرکت‌های متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان در یک ماه

سامانه دبیرخانه شورای عالی عتف شکایات شرکت‌ها و موسسات متقاضی از استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان را ثبت و ضبط و ظرف یک ماه به شکایات رسیدگی می‌شود.
کد خبر : 245716

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، کلیه دستگاه‌های مجری ماده 7 قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات موظف هستند حداکثر ظرف یک ماه به درخواست‌های متقاضیان جهت استفاده از حمایت مندرج در این قانون رسیدگی کنند و نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام کنند.


چنانچه نظر مبنی بر رد درخواست باشد باید به‌طور مستدل به آگاهی درخواست‌کننده برسانند. درخواست‌کننده می‌تواند نزد دبیرخانه اعتراض کند و شورا موظف است ظرف یک ماه به شکایت واصله رسیدگی کند.


بر طبق ماده 30 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان می‌توانند اعتراض خود را نسبت به عملکرد دستگاه‌های مجری قانون با ارائه مستندات به دبیرخانه شورا ارسال کنند. دبیرخانه شورا نیز موظف است ظرف یک ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام کند.


مطابق با ماده (7) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و ماده (30) آیین‌نامه اجرایی آن، چنانچه شرکت‌ و مؤسسه دانش‌بنیان شکایتی از سازمان‌ها یا دستگاه‌هایی که موظف به ارائه خدمات و تسهیلات به آنها بودند، داشته باشند، می‌توانند نزد دبیرخانه شورا اعتراض کنند.


در راستای اجرای این تکلیف قانونی، در اواخر سال 1395، سامانه دریافت شکایات شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان در پرتال دبیرخانه شورا راه‌اندازی شده است. شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند اعتراض خود را نسبت به فرآیند یا نتیجه ارزیابی و تایید صلاحیت، چگونگی دریافت حمایت‌ها و تسهیلات یا سایر موانع و مشکلات مرتبط با صیانت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در این سامانه ثبت کنند.


علاوه بر این، دفتر امور شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجره واحد مجتمع نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شده است و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این دفتر، شکایت خود را به صورت حضوری ثبت کرده و فرآیند رسیدگی به آن را پیگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر