صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شبکه بهداشت آمل:

گسترش بیماری ایدز ریشه در نقص دانش، آگاهی و نگرش دارد

مسئول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شبکه بهداشت آمل گفت: گسترش بیماری ایدز ریشه در نقص دانش، آگاهی و نگرش دارد.
کد خبر : 244356

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا نجف پور در دومین دوره کارگاه آموزشی آشنایی و پیشگیری بیماری ایدز در دانشکده سما واحد آیت الله آملی در جمع مسئولان استادان و دانشجویان دانشکده سما به بیان تاریخچه این بیماری، عوامل ایجاد، اساس و سیر آن، مراحل عفونت و ویژگی های انحصاری بیماری ایدز پرداخت.


وی گفت: ایدز امنیت همه جهان را به خطر انداخته است و سلامت جامعه جهانی را تهدید می کند و در این بین کشور ما استثنا نیست، باید برای پیشگیری و مقابله با آن همت، تلاش و برنامه داشت.


مسئول و کارشناس اچ آی وی مرکز بهداشت و درمان آمل با اشاره به شایع ترین و مهم ترین راه انتقال و شیوع ویروس ایدز و مقابله با آن، به نقد و بررسی آمارهای مختلف و درصد مبتلایان در جهان و کشور پرداخت و آخرین وضعیت این بیماری در جهان را تحلیل و مدل تئوری همه گیر ایدز و گروه های پرخطر را تشریح کرد.


وی، گسترش بیماری ایدز را ریشه در جهل (نقص در دانش) و انکار (نگرش) عنوان کرد و گفت: باید با اطلاع رسانی جامع و بالابردن سطح دانش بهداشتی و پزشکی جامعه و با بهره گیری از امکانات در محیط های آکادمیک و موسسات آموزش عالی با ایجاد دوره ها و کارگاه های مختلف، می توان آموزش های لازم در محور آشنایی و پیشگیری از این بیماری خطرناک را پیش برد.


در راستای بالابردن سطح بینش و اطلاعات بهداشتی و پزشکی دانشجویان، سلسله برنامه های متنوع و فوق برنامه در قالب سخنرانی ها و کارگاه های علمی، تخصصی، بهداشتی و پزشکی در دانشکده سما در هر ترم تحصیلی اجرا می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایدز
ارسال نظر