صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در بازدید از واحد کابل دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی هدیه ایران به جامعه علمی افغانستان است

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی کابل را عامل تقویت روابط ایران  و افغانستان و هدیه‌ای از سوی ایران به ملت افغانستان دانست.
کد خبر : 237976

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین سالارآملی که برای برگزاری دومین دوره مذاکرات کمیته علمی ایران و افغانستان به کابل سفر کرده‌اند از دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و با روسای این دانشگاه‌ها بحث و گفت‌وگو کردند.


رئیس مرکز همکاری‌های‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این دو دانشگاه، با فعالیت‌های آنان از نزدیک آشنا شدند و راه‌های توسعه همکاری و موانع احتمالی را بررسی کردند.


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در این دیدار اظهار داشت: سیاست مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، حمایت از توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های ایران در کابل است زیرا تربیت نیروی تحصیل کرده، نقش و جایگاه علمی در توسعه همکاری‌های همه جانبه دارد.


سالارآملی ضمن تقدیر از اقدامات قابل توجه دانشگاه‌های ایرانی بیان کرد: کیفیت دانشگاه‌های ایرانی نسبت به همتایان بالاتر است و همین امر، اهتمام به افزایش و ارتقای کیفی دانشگاه‌های ایرانی را برجسته‌تر می‌سازد.


در حال حاضر نزدیک به دوهزار دانشجوی افغانی در دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی کابل تحصیل می‌کنند.


قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل که به همراه مدیر‌کل دانشجویان خارجی وزارت علوم و مدیر‌کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از واحد افغانستان دانشگاه آزاد بازدید کردند ضمن اشاره به فعالیت‌های کیفی دانشگاه آزاد در حوزه بین‌الملل بیان داشت: بازدید از واحد افغانستان مشخص کرد که کیفیت این دانشگاه از حد مطلوبی برخوردار است و می‌تواند بر رشد علمی افغانستان تاثیر مثبتی داشته باشد.


او افزود: این بازدید و آگاه‌شدن از فعالیت‌های دانشگاه آزاد واحد افغانستان اطمینان خاطر مناسبی فراهم کرد که امیدواریم در آینده با همین کیفیت ادامه یابد.


سالارآملی با اشاره به وضعیت مطلوب خدمات علمی واحد افغانستان، کیفیت بالا را عامل مهم در جهت موفقیت این واحد دانست و گفت: استفاده از امکانات خوب و به کارگیری استادان با تجربه و مجرب ایرانی و افغانستانی می‌تواند به رشد و توسعه کیفی بیشتر دانشگاه منجر شود. فعالیت‌های کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در کابل می‌تواند آینده روابط دو کشور را پایدارتر کند.


قائم‌مقام وزیر علوم در پایان، دانشگاه آزاد اسلامی را هدیه‌ای از سوی ایران به جامعه علمی افغانستان دانست و گفت: امیدوارم چنین نهادهای علمی و روابطی که ایجاد می‌کنند توسعه علمی هرچه بیشتر دو کشور را با خود در پی داشته باشد.


در این بازدید همچنین مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی در کابل گفت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در امور بین‌الملل، جذب دانشجو، سرمایه‌گذاری فرهنگی و توسعه فعالیت‌های علمی برای ایجاد یک گفتمان فراگیر مبتنی بر دانش در سطح منطقه است.


دکتر حسین ابراهیمی با اشاره به تحصیل افراد تاثیرگذار کشور افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از استادان باسابقه و همچنین تاکید بر مباحث علمی در این واحد دانشگاهی توانسته اعتماد بدنه علمی و فرهنگی افغانستان را به خود جلب کند. توسعه واحد افغانستان و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای همسایه و اسلامی مورد توجه جدی دانشگاه قرار دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر