صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش:

ضرورت افزایش میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان/ معدل کل دانش‌آموزان سوم متوسطه «2 نمره» افزایش داشته‌است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش از افزایش میانگین معدل کل دانش‌آموزان سوم متوسطه طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: با این وجود باید تلاش کنیم میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به 15 برسد.
کد خبر : 237519

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان در رشته‌های نظری، گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان کل کشور در رشته ریاضی فیزیک 13.45، علوم تجربی 13.44 و علوم انسانی 11.05 است.


وی افزود: میانگین نمرات قبولی دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی 55 درصد، علوم تجربی 67 درصد و ریاضی فیزیک 68 درصد نقطه مطلوب است که باید تلاش کنیم این درصد را به 75 درصد برسانیم که این امر بدون ارتقاء میانگین قبولی دانش‌آموزان به نمره 15 محقق نمی‌شود.


زرافشان با بیان اینکه معیار مشخصی برای سنجش میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به اینکه سقف نمره قبولی دانش‌آموزان نمره 20 است باید تلاش کنیم میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان را ارتقاء دهیم و به نمره 15 دست پیدا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: میانگین نمرات اعلام شده تنها نمره دانش‌آموزان در برگه امتحانی است این در حالی است که در نهایت نمراه برگه امتحانی دانش‌آموز با عملکرد تحصیلی وی جمع بندی می‌شود و سپس در کارنامه درج می‌شود، در واقع دانش‌آموزان در کارنامه یک معدل کتبی و یک معدل کل دارند که معدل کل بیانگر عملکرد تحصیلی آنها است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه طی چهار سال گذشته حدود 2 نمره میانگین معدل کل دانش‌آموزان سوم متوسطه افزایش یافته است، عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد سیاست‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش مناسب بوده و نیاز به تداوم دارد.


وی افزود: در افزایش میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان عوامل مختلفی از جمله وضعیت آموزش معلم، خدمات مشاوره‌ای و ... تاثیر دارد بنابراین برای افزایش نمرات قبولی دانش‌آموزان باید تمام عوامل را در نظر بگیریم.


زرافشان خاطرنشان کرد: اقدامات ارتقاء کیفی خدمات آموزشی باید برای دانش‌آموزان رشته علوم انسانی افزایش یابد زیرا این دانش‌آموزان با میانگین نمره 15 فاصله زیادی دارند.


زرافشان درباره اقدامات وزارت آموزش‌و‌پرورش برای ارتقاء میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار و رشته‌های علوم انسانی، یادآور شد: در این راستا بسته‌های حمایت تحصیلی را تعریف و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.


وی هم‌چنین یادآور شد: با توجه به اینکه بر رشته علوم انسانی در سند تحول بنیادین نیز تاکید شده است تلاش کردیم همکاری اولیا و دانش‌آموزان را نیز افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر