صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد؛

آموزش تئوری مقابله با بحران در کتب درسی دوره اول و دوم متوسطه

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر دانش‌آموزدر طول دوران تحصیل خود 6 مانور بحران را تجربه می‌کند، افزود: افزایش مانورهای بحران در مدارس منوط به کاهش حجم کتب درسی است.
کد خبر : 236468

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی فیض معاون پرورشی آموزش و پرورش در نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دخترانه عصمت اظهار کرد: برگزاری مانور بخشی از ماموریت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حوزه بحران است که در کتاب‌های درسی مقطع متوسطه اول و دوم نیز آموزش‌های مربوط به این حوزه گنجانده شده است.


وی افزود: در این مانورها هر آنچه که در کتاب‌های درسی به صورت تئوری آمده است و دانش‌آموزان به صورت عملی نیز تجربه می‌کنند زیرا دانش‌آموزان حاملان این آموزش‌ها هستند که می‌توانند بدون هزینه سنگین تجربیات و دانسته‌های خود را به سایر اعضای خانواده منتقل کنند.


وی ادامه داد: شاخه هلال‌احمر سازمان دانش‌آموزی در برخی از مدارس که جمعیت بیشتر و معاون پرورشی دارند، فعالیت می‌کند اما سایر مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پست سازمانی با کمبود این قبیل برنامه‌ها مواجه هستند؛ بنابراین چنین مانورهایی در آن مدارس برگزار نمی‌شود.


فیض ادامه داد: چنین مانورهایی سالی یکبار در مدارس برگزار می‌شود طوری که هر دانش‌آموز در طول دوران تحصیل خود 6 بار حضور در مانور را تجربه می‌کند و اگر بخواهیم مانورها و آموزش‌های عملی بیشتری را در مدارس داشته باشیم لازم است که از حجم کتاب‌های درسی کاسته و مانورهای مدارس در طول دوره تحصیل گنجانده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر