صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

محجوب: همکاران مراعات کنند و استیضاح‌های سریالی راه نیندازند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «تعداد بالای سؤالات در سال پایانی مجلس غیرمتعارف است»، تصریح کرد: از همکارانم در مجلس انتظار داریم که با مراعات رفتار کنند و استیضاح‌های سریالی راه نیندازند.
کد خبر : 23582

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تعداد بالای سؤالات نمایندگان از وزرا و مطرح شدن سه استیضاح از وزرای آموز‌ش و پرورش، راه و نفت می‌گوید: مجلس حق دارد به هر دلیل و بدون آنکه به کسی توضیح بدهد از وظیفه نظارتی خود استفاده کند.


رئیس فراکسیون کارگری مجلس می‌افزاید: نمایندگان اگر از انگیزه سیاسی یا شخصی سؤال یا استیضاح‌کنندگان اطلاع دارند می‌توانند در زمان رأی‌گیری به وزیر رأی مثبت بدهند.


نماینده تهران در مجلس معتقد است که سؤال و استیضاح یکی از راه‌های اعمال حق حاکمیتی است که برای قانون‌گذار وضع شده است و نمایندگان می‌توانند از این حق استفاده کنند.


محجوب در عین حال تصریح می‌کند: بنده ضمن آنکه این حق را برای نمایندگان قبول دارم، اما معتقدم تعداد سؤالات و طرح استیضاح‌ها که در سال پایانی مجلس نهم با آن مواجهیم، غیرمتعارف است و مقبول نیست که نمایندگان دست دولت را در پوست گردو بگذارند، که این روند به ضرر انضباط اداری کشور است.


وی ادامه می‌دهد: از همکارانم در مجلس انتظار داریم با مراعات رفتار کنند و استیضاح‌های سریالی راه نیندازند، چراکه با این اقدام، روند دستگاه‌های اجرایی را مختل می‌کنند.


این نماینده مردم در دوره‌های مختلف مجلس خاطرنشان می‌کند: تا به‌حال این حجم سؤال و استیضاح از وزرا متداول نبوده است؛ اما به هر دلیل این سؤالات و استیضاح‌ها با هدف برطرف کردن مشکلات کشور انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر