صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقش ۷۱ درصدی فضای مجازی در بروز افسردگی دختران انگلیسی

بر اساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش در انگلیس، استفاده از فضای مجازی احتمال بروز افسردگی در دختران انگلیسی را تا ۷۱ درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر : 233718

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، بر اساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش در انگلیس، دختران با استفاده از فضای مجازی بیش از پسران در معرض افسردگی قرار دارند.


پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه لندن نشان می‌دهد، 14 سالگی متوسط سنّ شروع افسردگی در دختران انگلیسی است و استفاده از فضای مجازی موجب افزایش 71 درصدی احتمال بروز این اختلال روانی می‌شود.


محققان دانشگاه سن دیگو با بررسی بیش از 133 هزار دانش‌آموز دختر 14 ساله دریافتند، استفاده مداوم آنها از شبکه‌های اجتماعی با اقدام به خودکشی در آنها ارتباط مستقیم دارد.


با توجه به تحقیقات صورت گرفته، از سال 2012 تا 2016، روند افسردگی میان دختران انگلیسی با افزایش عجیبی روبه رو بوده است؛ با تکیه بر همین آمار، حداقل 58 درصد دختران نوجوان این کشور افسردگی را تجربه کرده‌اند.


بررسی‌ها همچنین نشان داده است، دخترانی که حداکثر تکالیف مدرسه را انجام می‌دهند و در کنار آن در فضای مجازی حضور دارند، حداقل افسردگی را تجربه کرده‌اند.


مرکز ملی بهداشت انگلیس می‌گوید: «دختران این کشور پرخاشگر شده‌اند، تحملشان کم شده و کمتر خوشحالی می‌کنند؛ آنها آماده ورود به دوره بزرگسالی نیستند و همه این علائم، هشدارهای جدّی برای مقامات مسئول است تا قبل از آنکه دیر شود، برای بهبود شرایط روانی آنها اقداماتی کنند؛ چراکه مسائل بهداشت روان دختران در اولویت قرار دارد».


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر