صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

ادعای طالبان افغانستان درباره بازگشایی دفتر نمایندگی در تهران و بی‌خبری مجلس

رهبر طالبان درباره دیدار هفته گذشته نمایندگان عالی‌رتبه این جنبش با مقام‌های ایرانی گفت که در این دیدارها، موضوع افتتاح نمایندگی طالبان در تهران بررسی شد.
کد خبر : 23149

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آناتولی»، یکی از رهبران جنبش طالبان که نام وی فاش نشده است، گفت: هیئتی 11 نفره به ریاست «ملا اختر منصور» رئیس مجلس «کویته» هفته گذشته به تهران رفتند و در این سفر سه روزه با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران گفت‌وگو کردند.


براساس این گزارش، این مقام افغان افزود: هیئت اعزامی به‌طور رسمی از «ظریف» خواستند تا به جنبش «طالبان» اجازه افتتاح نمایندگی سیاسی خود در تهران را بدهد. علاوه بر این، موضوع ارسال کمک‌های ایران به افغانستان برای مبارزه با گروه داعش و سربازان آمریکایی فعال در این کشور نیز جزو موضوعاتی بودند که بررسی شدند.


هیئت طالبان 9 ژوئن به افغانستان بازگشت و اعلام کردند که ایران با درخواست‌های مطرح شده موافقت کرده است.


در همین راستا، منابع پاکستانی در شهر «کویته» (که محل استقرار برخی رهبران طالبان است) سفر هیئتی از جنبش «طالبان» به تهران را تایید کردند ولی گفتند که درباره محتوای مذاکرات دو طرف اطلاعاتی ندارند.


خبرگزاری «آناتولی» افزود: تاکنون نتوانستیم درباره صحت این اخبار از منابع رسمی ایرانی خبری دریافت کنیم.


در همین باره برای پیگیری صحت خبر، خبرنگار آنا با دفتر مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه و کارشناس اداره افغانستان دستگاه دیپلماسی کشور تماس گرفت که موفق به ارتباط با آنها نشد.


همچنین غلامرضا اسدالهی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا ضمن ابراز بی اطلاعی از انجام سفر هیات طالبان به ایران در هفته‌گذشته تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که تاسیس و راه‌اندازی دفتر سیاسی گروه طالبان در ایران صحت داشته باشد اما ما از مسئولان در وزارت امور خارجه گله داریم که چرا نمایندگان مجلس را در جریان سفر این گروه به ایران قرار نداده است.


تماس با سفارت افغانستان در تهران نیز برای پیگیری این خبر بی‌نتیجه بود و مسئولان این سفارتخانه حاضر به پاسخگویی به این موضوع نشدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر