طرح خواستههای مدیران مدارس استان از سازمان سما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس سازمان سما در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با توجه به سبک مدرسه داری در سما گفت: «سبک مدرسه داری به این معناست که مدرسه سما با سایر مدارس متفاوت است. سبک مدرسه داری باید دارای یک تفکر و عملیات باشد. بر همین اساس ما باید کارنامه ای به جامعه ارائه کنیم تا مردم به وجه بهتری از ما استقبال کند و نظام تعلیم و تربیت قدردان ما باشد. سبک مدرسه داری به خلاقیت مدیران مدارس باز می گردد.»
تامین مشارکت مردم (اولیا، معلمان و دانش آموزان) و نهادها و ادارات دولتی، استمرار نهضت مهارتآموزی و آموختن یک مهارت به هر دانش آموزان، ارزشیابی از عملکرد مدرسه به سمت خودارزیابی، استفاده از راه کارهای ایجاد تحول و سند تحول بنیادین، اقامه نماز جماعت، آموزش قرآن و صیانت از هویت اسلامی و ایرانی، اجرای پرونده سلامت الکترونیک، توجه به بهداشت، تربیتبدنی و سلامت دانش آموزان، انجام مشاوره تربیتی با دانش آموزان و پدران و مادران در جهت ایجاد هماهنگی بین برنامهها و روش های پرورشی خانه و مدرسه، استفاده مناسب از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان، تقویت مهارت درست سخن گفتن در جمع و درست نوشتن، سوق دادن حس کنجکاوی دانش آموزان به سمت تحقیق و استدلال ، تعقل ، تفکر وپرورش خلاقیت، رواج روحیه قانون پذیری، کار دسته جمعی و تعاون در فضای نیکوکاری ، تقوی و حفظ کرامت انسانی دانش آموزان نکاتی بود که به عنوان جنبه های عملیاتی سبک مدرسه داری از سوی دکتر احمد زرهانی عنوان شد.
رئیس سازمان سما با یادآوری سیاست اثربخش دکتر ولایتی و دکتر رهبر در راستای توسعه کمی و کیفی مدارس سما، توجه همکاران را به بهره برداری از فضاهای مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در این باره جلب کرد.
در این جلسه که در دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، دکتر محمدرضا ناصری دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خراسان رضوی با توجه به مهارت آموزی در مدارس سما گفت: «اگر مهارت ها را در قالب بازی و سرگرمی به دانشآموزان آموزش دهیم خیلی بهتر است تا اینکه به دانش آموزان تکلیف کنیم.»
وی فرهنگ اقامه نمازجماعت در مدارس سما را ضروری خواند و افزود: «ما باید شرایطی ایجاد کنیم که مدیران و معلمان مدارس سما در صف اول نمازجماعت قرار گیرند.»
تعیین سیاستهای کلی سند مدرسه داری سما در قالب یک نقشه راهبردی، عملیاتی و واقع نگر، بازنگری در قواعد و مقررات و بخشنامههای سازمان سما، روزآمدکردن برنامهها و رفع برنامههای منفعل، دادن اصالت به کلاس درس و رفع موانع تدریس، رفع نواقص طرحSCBI، آسیبشناسی و رفع نواقص طرح قدس، ساماندهی نظام پرداختها، تقویت دورههای بازآموزی منابع انسانی، توسعه منابع یادگیری خارج از مدرسه نظیر بازدیدهای علمی و آموزشی، ساماندهی نظام مالی و مکانیزه کردن اموال، عام المنفعه کردن مدارس سما، افزایش بهره فنآوری و تکنولوژی آموزشی در مدارس سما، نهادینه کردن یادگیری مستمر، تقویت رویکرد آزمونهای تشریحی، تقویت ایمنی مدارس و اسانداردسازی فضاها، توجه عملی به پژوهشها و راهاندازی مجدد جشنواره اختراعات و پژوهشها به عنوان یک عامل برندساز و مذاکره با آموزش و پرورش در راستای تعدیل سیاست های خود درباره مدارس خاص نظیر شاهد ، از جمله خواسته های مدیران مدارس سما خراسان رضوی بود که از سوی محمدرضا حسینی مدیر دبیرستان دوره دوم پسرانه سما (1) مشهد به عنوان نماینده استان در این جلسه مطرح شد.
در جلسه مدیران مدارس سما مراکز استانها و برخی واحدها از جمله نجف آباد، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان،کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد،گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند.
انتهای پیام/