نیمی از مدارس افتتاحشده در مهرماه امسال خیرساز بودهاست
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی شیرزاده با تاکید بر اهمیت مشارکت خیرین در مدرسه سازی، از ایجاد الگوهای موفق در این حوزه خبر داد و گفت: وجود دو دهه تجربه باعث شده همکاری و مشارکت خیرین و سازمان در بهترین شرایط خود قرار بگیرد.
مدیرکل مشارکت های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: به طور مثال بانک آینده اعلام کرد که آمادگی مشارکت در 10 پروژه آموزشی را دارد و با همکاری و نظارت سازمان و شناسایی و معرفی نقاط محروم در کوتاه ترین زمان ممکن توانست از صفر تا صد پروژه ها را در جایی که به آن نیاز داریم انجام دهد و در مهرماه دانشآموزان مناطق محروم را راهی 8 مدرسه جدید با همه امکانات کند.
شیرزاده گفت: همکاری و هماهنگی خیرین و سازمان با همدیگر باعث میشود بودجهها در مناطقی که ضروری تر است هزینه شده و با نظارت سازمان تمام استانداردهایی که حتی ممکن است در بخش دولتی به دلیل کمبود اعتبارات نتوانیم به صورت ایدهآل به آن برسیم؛ در این پروژهها محقق شود.
به گفته او در این مدارس افتتاح شده سالن اجتماعات، آزمایشگاه و تمامی امکانات مورد نیاز دانشآموزان در نظر گرفته شده است.
ساخت مدارس فاخر با همکاری نهادها و خیرین
مدیرکل مشارکت های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: تک تک شهروندان باید خود را در برابر تامین فضاهای آموزشی مسئول بدانند و اگر خیری بخواهد کاری خداپسندانه انجام دهد، به جرات میتوان گفت ضروریترین نیاز امروز ما ساخت مدارس است و به همین دلیل ما از همه افراد و نهادها برای مشارکت در ساخت مدارس دعوت میکنیم و با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود چراکه نیاز به فضای آموزشی امروز در راس کمبودهای آموزشی کشور است.
شیرزاده با اشاره به اینکه با افتتاح 8 مدرسه ساخت بانک آینده نزدیک به پنج هزار متر به فضای آموزشی مناطق محروم اضافه شد، تاکید کرد: با ساخت هر مدرسه آینده کشور را میسازیم و از این جهت اصلیترین نقطه سرمایهگذاری برای آینده کشور را توسعه فضاهای آموزشی میدانیم و به همین خاطر از همه مجموعههایی که توان مشارکت در امور خیر را دارند، درخواست میکنیم که مشارکت در ساخت مدارس را در اولویت خود قرار بدهند؛ چون ساخت مدرسه به معنای تضمین آینده بهتر برای کشور است.
شیرزاد در خاتمه گفت: ما با همکاری با این مجموعه نه تنها نقاط اولویتدار را شناسایی کرده و فضای آموزشی آن مناطق را تامین کردیم، بلکه در مواردی مثل مدرسه هرمزگان توانستیم با طراحی و معماری فاخر در راستای توسعه مدارس ماندگار قدم برداریم که متاسفانه سالهاست به دلیل کمبود اعتبارات تنها تعداد محدودی از این دست مدارس ساخته شده است.
انتهای پیام/