صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین نشست شورای «سینمای مقاومت» مطرح شد؛

فیلمنامه و استانداردهای فیلمسازی دغدغه اصلی مدیریت سینمایی است/ تاکید بر نگاه آسیب شناسانه در سینماى مقاومت

دومین نشست شورای «سینمای مقاومت» با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد و علیرضا تابش در آن بر نگاه آسیب‌شناسانه در سینماى مقاومت تاکید کرد.
کد خبر : 218667

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه فیلمنامه و استانداردهای فیلمسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت سینمایی است، گفت: مخاطبان سینما، هوشمند و با احساس هستند و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی می‌بایست ذائقه مخاطب در نظر گرفته شود.


وی ضمن اشاره به لزوم آسیب‌شناسى سینماى مقاومت گفت: پشتوانه سینماى مقاومت «نگاه نظری» و «پارادیم فکری» است و نگاه آسیب‌شناسانه در این حوزه می‌تواند از موضوعات جدی شوراى سینماى مقاومت باشد و با انجام پژوهش‌هایی در این خصوص می‌توان به ایده‌های درست در عرصه سینمای مقاومت رسید.


تابش ادامه داد: اقدامات و عملکرد نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی، متناسب با تحلیل مصرف فرهنگی در کشور باید از سوى متولیان فرهنگی پایش شود، چرا که قابلیت کار جدی در عرصه سینماى مقاومت وجود دارد و نسل نو سینماگران از این ژانر استقبال می‌‌کنند.


تابش همچنین اکران و پخش مناسب فیلم هاى سینماى مقاومت را از دیگر دغدغه‌های مدیریت سینما دانست و افزود: در طول یک سال سینمایی، درصد مشخصی از فیلم‌ها در زمره فیلم‌های مقاومت قرار مى گیرد که قطعاً بخشی از فیلم‌ها با این مضمون در سبد اکران و نمایش خانگى قرار خواهد گرفت که نیازمند برنامه ریزى و حمایت بیشتر از سوى همه نهادهاى ذیربط است.


حبیب ایل بیگی؛ قائم مقام بنیادسینمایی فارابی نیز دراین نشست مهمترین نیاز در حوزه سینمای دفاع مقدس را داشتن چشم‌انداز برای این ژانر دانست و گفت: به نظر می‌رسد نیاز به یک مرکز استراتژیک در این حوزه داشته باشیم که اهالی فرهنگ و هنر نشانی از آن داشته باشند و دغدغه ها و ایده هاى خود را بروز دهند.


وی ادامه داد: در صورتی که اولویت‌ها براساس مطالعات انجام شده، مشخص شود، بهتر می‌توان به افق‌های پیش رو توجه داشته باشیم.


ایل بیگی با اشاره به اینکه تبیین راهکارها و بایدها و نبایدها در این عرصه، می‌تواند برای نسل جوان فیلمساز خیلی راهگشا و مفید واقع شود، افزود: نگاه به اقتباس ضروری است تا بتوانیم از کتب منتشر شده و مورد استقبال در این عرصه بهره ببریم.


قائم مقام بنیاد ادامه داد: اقدام مؤثر در حوزه فیلمنامه‌نویسی از دیگر مواردی است که باید در عرصه سینمای دفاع مقدس به آن توجه داشته باشیم.


دکتر مسعود نقاش‌زاده؛ معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی نیز ضمن یادآوری موارد مطرح شده در نشست پیشین در ابتدای نشست گفت: هدف نهایی در این جلسات همگرایی در مورد ضرورت‌ها و اولویت‌های موضوعی‌است تا بتوانیم در مورد فیلم‌هایی که در حال ساخت هستند ابتدا در حوزه نرم‌افزاری و در نهایت سخت‌افزاری مشارکت داشته باشیم.


وی با تاکید بر اینکه یکی از دستورکارهای بنیاد در دوره جدید و نیز این شورا، حمایت از پرورش و تولید فیلمنامه است، ادامه داد: مهمترین دستاورد چنین نشست هایی، هم‌گرایی و هم‌افزایی برای تولید خوب و استاندارد در حوزه سینمای مقاومت است.


در ادامه این نشست، مباحثی چون جایگاه نشست «سینمای مقاومت» در سینمای حرفه‌ای، نیاز سینمای کشور به ژانر «سینمای مقاومت»، سیاستگذاری‌ و راهبریِ حوزه دفاع مقدس، بررسی وظایف هنرمند و مدیران هنری، تقویت تکنولوژى در سینمای مقاومت، ضرورت اصلاح چرخه نمایش برای فیلم‌های دفاع مقدس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر