صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ بسیجی انسان را از خطر تلاطم‌های سیاسی حفظ می‌کند

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: رستگاری آموزش و پرورش موفقیت نظام را در پی خواهد داشت و این رستگاری تنها با به کارگیری فرهنگ بسیجی در حوزه اجرایی میسر خواهد شد.
کد خبر : 217857

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان، اظهار کرد: در سال 1359 کمتر از 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری نشده بود و پایه‌های نظام قوام لازم را پیدا نکرده بود که جمهوری اسلامی ایران از سوی همه کشورهای شرق و غرب مورد هجمه سنگین قرار گرفت.


وی افزود: ابر قدرت‌هایی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را پشتیبانی می‌کردند، هرگز تصور نمی‌کردند در آن شرایط مردم ایران بتوانند 8 سال یعنی 2 برابر جنگ‌های جهانی مقاومت کنند و ذره‌ای از خاک کشور را از دست ندهند.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیج در تداوم انقلاب و مقاومت 8 ساله دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کرد و قوام و دوام انقلاب اسلامی را طی دهه‌های گذشته برعهده داشته است.


وی ادامه داد: بسیج ابتدا با اهداف ایفای نقش مکمل برای نیروهای نظامی توسط رهبر کبیر انقلاب ایجاد شد اما در ادامه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی، نظام جمهوری اسلامی ایران توانست قوام و دوام خود را تضمین کند.


بطحایی افزود: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ عاشورایی است که هر ساله در ماه محرم آن را مرور می‌کنیم و درسی‌هایی از جمله ایثار، شهادت، عزت، جوانمردی، استکبار ستیزی را در ذهن خود یادآوری می‌کنیم.


وی خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج که برگرفته از قیام امام حسین (ع) است همواره باید در زندگی ما عملیاتی شود و تنها به شعار فرهنگ بسیجی بسنده نکنیم.


وزیر آموزش و پرورش تداوم نظام جمهوری اسلامی را منوط به ادامه فرهنگ بسیجی در جامعه دانست و اظهار کرد: افتخار دارم از ابتدای تشکیل بسیج به عضویت این نهاد در آمده‌ام و معتقدم فرهنگ بسیجی انسان را از خطر تلاطم‌های سیاسی حفظ می‌کند.


وی افزود: رستگاری آموزش و پرورش موفقیت نظام را در پی خواهد داشت و این رستگاری تنها در به کارگیری فرهنگ بسیجی در حوزه اجرایی میسر خواهد شد.


بطحایی خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج باید همواره چارچوب عمل ما قرار گیرد و مراقبت از مسیر بسیجی را به عنوان یک وظیفه اصلی خود بدانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر