صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با آنا:

بیش از 6 هزار نوآموز راهی مدارس استثنایی شدند/ شایع‌ترین اختلالات نوآموزان

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نتایج سنجش نوآموزان نشان داده‌است که عدم آمادگی تحصیلی، مشکلات بینایی، داشتن بیش از یک مشکل (نوآموزانی که بیش از یک اختلال یا بیماری دارند) و مشکلات شنوایی به ترتیب شایع‌ترین اختلال نوآموزان بوده‌است.
کد خبر : 217848

محمد حسن عظیم عراقی، معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی در خصوص وضعیت سنجش نوآموزان، عنوان کرد: امسال 854 پایگاه مستقل، 352 پایگاه سیار و 53 پایگاه ویژه عشایر در سراسر کشور به سنجش نوآموزان پرداختند.


وی افزود: تاکنون یک میلیون و 67 هزار و 344 نفر به مراکز سنجش مراجعه کرده‌اند که نزدیک به 12 درصد این افراد برای تشخیص‌های تکمیلی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.


به گفته عظیم عراقی، تمام این 12 درصد نوآموزان دچار مشکل و بیماری نبودند و صرفا برای تشخیص‌ دقیق‌تر ارجاع داده شده‌اند.


معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره شایع‌ترین مشکلات نوآموزان، گفت: عدم آمادگی تحصیلی، مشکلات بینایی، داشتن بیش از یک مشکل (نوآموزانی که بیش از یک اختلال یا بیماری دارند) و مشکلات شنوایی به ترتیب شایع‌ترین اختلال نوآموزان بوده است.


عظیم عراقی یادآور شد: تقریبا 6 درصد نوآموزان دچار عدم آمادگی تحصیلی، 3 درصد مشکلات بینایی، 1.4 درصد دچار مشکلات شنوایی و مابقی به بیش از یک اختلال یا بیماری مبتلا هستند.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون سنجش نوآموزان ادامه دارد، یادآور شد: تاکنون 6 هزار و 800 نوآموز با نیاز ویژه شناسایی شده و وارد مدارس استثنایی کشور شده‌‌اند.


معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره وضعیت سنجش کودکان 5 سال تمام، یادآور شد: تاکنون 148 هزار و 433 کودک 6 سال سنجش شده‌اند که حدود 12 درصد این افراد نیز برای تشخیص‌های تکمیلی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.


وی افزود: سال گذشته 209 کودک 6 سال مورد سنجش قرار گرفتند اما هدف ما این است این آمار به 400 هزار نفر برسد.


عظیم عراقی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه با توجه به اینکه حدود 12 درصد نوآموزان و کودکان 5 سال تمام نیازمند تشخیص‌های تکمیلی بودند آیا با وزارت‌ بهداشت تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تشخیص‌ زودتر کودکان منعقد شده است، گفت: سنجش نوآموزان با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود و آغاز سنجش کودکان کم‌تر از 7 سال نیز برای تشخیص زودتر و آموزش خانواده‌ها اجرا شده است.


وی افزود: با اجرای این برنامه امید است اختلالات و بیماری‌های کودکان زودتر تشیخص و درمان شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر