صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
وزیر آموزش و پرورش:

ضرورت تحول آموزش‌ها بر اساس تغییر نیازهای اجتماعی/ آموزش در مدارس باید کاربردی باشد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه تحول در آموزش‌های مدرسه با وجود تغییرات سریع که در نیازهای اجتماعی به وجود می‌آید از دیگر ضرورت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است، عنوان کرد: باید برای این نیاز پاسخ مناسبی را ارائه کنیم.
کد خبر : 214744

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سید محمد بطحایی در مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 که در هنرستان دخترانه شهیدمدرس منطقه 5 با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: آموزش در مدارس باید کاربردی باشد و در این راستا باید اختیارات لازم برای اداره مدارس و شناسایی فضای مناسب برای آموزش مورد توجه قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه تحول در آموزش‌های مدرسه با وجود تغییرات سریع که در نیازهای اجتماعی به وجود می‌آید از دیگر ضرورت‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است، افزود: باید برای آن پاسخی درخور داشته باشد و آنچه مقام معظم رهبری به تواتر در مناسبت‌های مختلف به عنوان الگوی ایرانی اسلامی برشمرده‌اند همچنین صحبتهایی که ریاست جمهوری در زمینه ایجاد و تقویت کسب و کار و مهارت‌های پایه در کارآفرینی تاکید دارند به عنوان شئونات مورد تاکید قرار گیرد که این مساله نشان از ضرورت آموزش و پرورش دارد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت یازدهم علیرغم تمام محدودیت‌های اعتباری تلاش فراوانی برای آموزش و پرورش و افزایش انگیزه معلمان انجام شد و البته توفیقاتی هم در این مسیر داشتیم.


بطحایی بیان کرد: گام‌های جدی‌تری برای رفع ماموریت خطیر در نظام آموزشی یعنی آموزش و پرورش نسل آینده داریم که باید به آن بیاندیشیم.


وی یادآور شد: متاسفانه مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت هنوز از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد و نهادهای آموزشی همچنان منتظر دستورالعمل از نهادهای بالاتر هستند؛ مدیریت آموزشی نتوانسته مسیر تصمیم گیری را درست بشناسد و تمرکز شدید اداری و ساختاری نظام آموزشی سیطره خود را حفظ کرده و بهره‌وری را کاهش داده است.


وی ادامه داد: اصلاح روش‌ها و مدیریت نظام آموزشی گام اولی است که باید برداشته شود و برای آن باید از ظرفیت‌های جدید و فضای مجازی برای آموزش کاربردی مدیران شایسته مدارس استفاده کنیم. تحول در آموزش‌های مدرسه‌ای به ویژه با تغییرات سریع و پیچیده امروز یکی از نیازهای آموزش و پرورش ما است.


بطحایی همچنین افزود: آنچه مقام معظم رهبری به دفعات در مناسبت‌ها به عنوان سبک زندگی ایرانی-اسلامی برشمردند و نکاتی که رئیس‌جمهور در زمینه ایجاد و تقویت و آمادگی برای کسب و کار و مهارت‌ها مورد تاکید قرار داده‌اند، براین ضرورت‌ها تاکید دارد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با وجود محدودیت اعتبارات تلاش زیادی برای تقویت انگیزه معلمان به کار گرفتیم، اما جامعه فرهنگیان همچنان امیدوار است که گام‌های جدی‌تری برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان برداشته شود.


وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی و ماه محرم، گفت: امروز بیش از 17 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه با دنیایی از امید سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و آینده‌ای پرفروغ را برای نظام جمهوری اسلامی نوید می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر