صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمایش مستندی از «موسیو لُمر» در کانون فیلم سینماحقیقت

چگونه اولین سرود ملی ایران ساخته شد؟

عصر یکشنبه آینده (17 خردادماه) و در هفتمین برنامه دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» به کارگردانی مهران پورمندان به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (مجری - منتقد) و محمود توسلیان (کارشناس) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر : 21445

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم مستند درباره‌ «آلفرد لُمر» موسیقیدان و آهنگساز فرانسوی و خالق نخستین سرود ملی ایران است.


مهران پورمندان پژوهشگر و کارگردان این فیلم، در مدت زمان 52 دقیقه، زندگی و آثار موسیو لُمر و چگونگی ساخته شدن اولین سرود ملی ایران را در دوره قاجار به تصویر کشیده است.


پورمندان فارغ‌التحصیل آهنگسازی از کنسرواتوار سرگئی راخمانینوف فرانسه و متودولوژی از کنسرواتوار برن؛ سرپرست گروه تحقیقات هنرهای قاجاری و عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی است.


عموم علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (17 خرداد‌ماه) به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.


شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.


دوستداران سینمای مستند جهت اطلاع از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌توانند نام و نام خانوادگی و حرفه خود را به شماره 20001062 پیامک بزنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر