صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

«یک لقمه خواب» پناهندگان ایرانی در جشنواره سینماحقیقت

مستند «یک لقمه خواب» به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری و کارگردانی مونا زندی‌حقیقی با موضوع پناهندگان ایرانی در آلمان، متقاضی حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد.
کد خبر : 214079

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این مستند 52 دقیقه‌ای در سال 96 تولید شده و قرار است در صورت پذیرش هیات انتخاب، نخستین نمایش خود را در جشنواره سینماحقیقت تجربه کند.


در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «نگاه و برداشت از مهاجرت سه نسل متفاوت که 25 سال پیش از ایران مهاجرت کرده‌اند؛ نسلی که در خارج از ایران متولد شده است؛ نسلی که امروزه از راه زمینی و دشوار حاضر به مهاجرت شده است. این فیلم نگاهی مقطعی به زمان رسیدن این پناهندگان جدید به آلمان و رویارویی آنها با دو نسل پبیشین مهاجران دارد...»


عوامل تولید مستند «یک لقمه خواب» عبارتند از: پژوهشگر، فیلمبردار و کارگردان: مونا زندی‌حقیقی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، تدوینگر: شیرین برق‌نورد، مدیر تولید: مریم شریف، عکاس: آذر عدالتی، دستیار کارگردان: تینا هوریون، تهیه‌کننده: علیرضا شجاع‌نوری


مونا زندی‌حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران و فارغ‌التحصیل رشته معماری دوره‌های جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران است. وی از طریق عکاسی صحنه وارد سینما شد و سپس به عنوان منشی صحنه و برنامه‌ریز، در برخی فیلم‌های سینمایی فعالیت کرد. همکاری او با رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری در چندین فیلم سینمایی، او را بیشتر به فیلم‌سازی ترغیب کرد. وی از سال ۷۷ حرفه‌ی فیلمسازی را بطور مستقل با ساخت فیلم‌های کوتاه ۳۵ میلی‌متری و مستند آغاز کرد. در سال ۱۳۸۰ در یک کارگردانی مشترک با رخشان بنی‌اعتماد در مستند بلند «روزگار ما» حضور داشت. در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چندین مستند و فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود به نام «عصر جمعه» را ساخت که جوایز متعدد داخلی و خارجی را برای وی به ارمغان آورد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستند
ارسال نظر