صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
یک جامعه‌‌شناس مطرح کرد

تحلیل هفتگانه ارتباط، راز موفقیت ارتباطات روابط عمومی

مدرس جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اهمیت تحلیل ارتباطات بر اساس تحلیل محتوا و گفتمان در حوزه ارتباط روابط عمومی با رسانه تأکید و اظهار کرد: «بدون تحلیل فرایند ارتباط نمی‌توان یک ارتباط را به نحو کامل شناخت و مفهیم ظاهری و باطنی آن را آشکار کرد.»
کد خبر : 211566

به گزارش خبرگزاری آنا از ایسنا، سارا فیروزیان افزود: «یک روابط عمومی توانمند باید برای شناخت کامل و تحلیل ارتباط توانایی تحلیل محتوا، پیام، فرستنده، گیرنده، بازتاب و ... را داشته باشد.»


این جامعه‌‌شناس یکی از ارکان اساسی ارتباط موفق روابط عمومی با رسانه را شناخت تحلیل هفتگانه دانست و گفت: «هفت رکن تحلیل هفتگانه عبارتند از تحلیل محتوا و پیام، تحلیل فرستنده، تحلیل گیرنده، تحلیل کانال ارتباطی، تحلیل مخاطب، تحلیل بازتاب و تحلیل شرایط وقوع ارتباط که روابط عمومی‌ها باید این تحلیل هفتگانه را در ارتباط با رسانه مورد بررسی قرار دهند.»


وی اهمیت کیفیت برقراری ارتباط را بیشتر از کمیت آن برشمرد و خاطرنشان کرد: «برقراری ارتباط خود از موضوعات و پدیده ‎های پیچیده جوامع بشری بوده که مستلزم شناخت و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌ها در زمینه ارتباطات است، یک ارتباط مفید و اثربخش زمانی رخ می‌دهد که پیام ارسال شده توسط فرستنده با همان مفاهیم مدنظر، توسط گیرنده دریافت شود و نتیجه منتشر شده در جامعه همان هدف و خواسته مشخص شده باشد.»


فیروزیان با تأکید بر این که نتایج نافع حاصل از یک ارتباط مفید و موفق بسیار بیشتر از چندین ارتباط ناموفق است، یادآور شد: «روابط عمومی برای ارتباط با رسانه که نقطه اتصال سازمان با جامعه است فقط به کمیت ارتباط بسنده نکنند، بلکه برای برقراری ارتباط تأثیرگذار و تأثیرپذیر کیفیت را با استفاده از تحلیل هفتگانه بالا برده و نتایج مطلوب و فراخور سازمان و اجتماع را کسب کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: روابط عمومی
ارسال نظر