صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرگ طراح لباس جیمز باند و گروه بیتلز + تصاویر

جولی هریس، طراح صحنه برنده جایزه اسکار بسیاری از آثار کلاسیک و از جمله تعدادی از فیلم‌های فرانشیز سینمایی جیمزباند در سن 94 سالگی از دنیا رفت.
کد خبر : 21151

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، جولی هریس طراح لباس مشهور انگلیسی که لباس‌های گروه بیتلز را در فیلم‌های «شب یک روز سخت» (1964) و «کمک!» (1965) و لباس‌ راجر مور در نقش مأمور 007 در فیلم «بکش و زنده بمان» درگذشت. وی همچنین جامه‌های بازیگرانی همچون دیوید نیون، پیتر سلرز، اورسولا اندرس، اورسن ولز و وودی آلن در نسخه 1967 فیلم جیمز باندی «کازینو رویال» طراحی کرده بود.



جولی هریس و اعضای گروه بیتلز سر صحنه «شب یک روز سخت»


وی برای طراحی لباس جولی کریستی در فیلم «دارلینگ» جایزه اسکار سال 1966 را از آن خود کرده و در همان سال برای فیلم «جعبه اشتباهی» برنده جایزه بفتا شده بود. خانم هریس همچنین چهار نامزدی دیگر جایزه بفتا را در کارنامه داشت.




راجر مور در «بکش و زنده بمان»


به گزارش BBC این متخصص طراحی لباس در بیمارستانی در لندن به علت عفونت در ناحیه قفسه سینه از دنیا رفت. جو باتینگ، دوست این طراح لباس و از اعضای ارشد انستیتو فیلم بریتانیا روز یکشنبه خبر درگذشت وی را که شنبه در بیمارستان چلسی و وست‌مینستر در مرکز لندن اتفاق افتاد، تأیید کرد.



اعضای گروه بیتلز در نمایی از «شب یک روز سخت»


جولی هریس (با بازیگر انگلیسی برنده جوایز تونی، اِمی و گرَمی به همین نام که دو سال پیش درگذشت، اشتباه نشود) از سال 1947 وارد حرفه طراحی لباس در سینما و تلویزیون شده و تا 1991 فعال بود. از دیگر آثار سینمایی وی می‌توان به «خداحافظ آقای چیپس» (1969، هربرت راس)، «زندگی خصوص شرلوک هولمز» (1970، بیلی وایلدر) «رولر بال» (1975، نورمن جویسن) و «دراکولا» (1979، جان بدهام) اشاره کرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر