صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

با فیلم‌های در حال اکران گروه سینمایی هنر و تجربه آشنا شوید

در حال حاضر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» 7 فیلم سینمایی،‌ 4 فیلم کوتاه و 9 مستند در حال اکران عمومی هستند.
کد خبر : 209618

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، هم اکنون فیلم‌های سینمایی «پریناز»، «کوه»، «اگزما»، «سوگ»، «بیوگرافی»، «پرسه در حوالی من»، «یک ایستگاه جلوتر»، مستندهای «پازلی‌ها»، «فیلم‌های زیست محیطی محمد احسانی»،‌ «کایه دو فیلم»، «پنبه و آتش»، «بنیانگذار محک»، «طبرستانی‌ها»، «مادر زمین»،‌ «شاعران زندگی»، «این پیکان» و فیلم‌های کوتاه «حفره مشترک»، «چلیپا»، «سبز کله غازی»، «کودکان ابری» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران هستند.


فیلم سینمایی «پریناز»


فیلم سینمایی «پریناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان و نویسندگی بابک کایدان ساخته سال ۱۳۸۹ است که ۷ سال توقیف بود. دلیل توقیف کاراکتر اصلی فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا بود. پیش از این شورای پروانه نمایش دولت دهم، بنا به دلایلی اعلام کرد که امکان نمایش فیلم در سینماها را ندارد. این فیلم سرانجام با تغییرات و حذفیات بخش‌هایی از آن در شهریور ۱۳۹۶ در گروه هنر و تجربه اکران شد.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پریناز پس از مرگ مادر، به سراغ خاله‌اش که زن مذهبی اما وسواسی می‌رود که تنها کسی است که می‌تواند به او پناه بدهد. خاله از پذیرفتن او امتناع می‌کند. اما سرانجام در ماجراهایی پریناز بالاجبار با خاله‌اش (که تنها کسی است که دارد) زندگی می‌کند.


فاطمه معتمدآریا، طناز طباطبایی، فرهاد آئیش، مصطفی زمانی، حمید فرخ‌نژاد و شبنم قلی‌خانی بازیگران فیلم سینمایی «پریناز» هستند.



فیلم سینمایی «کوه»


«کوه» به‌ عنوان اولین فیلم ایتالیایی‌زبان امیر نادری، روایتگر ماجرای مردی است که با وجود تاریکی مطلقی که پیرامونش را فراگرفته، تقلا می‌کند که آفتاب را به روستای خود بازگرداند.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در گذشته‌های دور، در دهکده‌ای نیمه‌متروک پای کوه، آگوستینو همراه همسرش نینا و پسرش جان زندگی می‌کند. آن‌ها قربانی سختی‌های زندگی و درگیر جنگ دایمی با طبیعت می‌شوند.»


آندریا سارتورنی و کلودیا پوتنتزا بازیگران اصلی جدیدترین فیلم سینماگر ایرانی هستند که تقریبا تمام صحنه‌های آن در کوه‌های منطقه تیرول جنوبی و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا فیلمبرداری شده است.



فیلم سینمایی «اگزما»


«اگزما» به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی مهران مهدویان است.


این فیلم با فضایی اجتماعی و با فرمی متفاوت داستان زندگی دختری به نام رویا را روایت می‌کند که در تلاش است زندگی خود را در آرامش نگه دارد، از طرفی نمی‌خواهد شوهرش از گذشته‌اش با خبر شود، او در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.


شیوا مکی نیان، دیبا زاهدی، حسام محمودی، کریم امینی، کمیل علیپور و نادر فلاح در «اگزما» به ایفای نقش پرداخته‌اند.



فیلم سینمایی «سوگ»


فیلم سینمایی «سوگ» به کارگردانی مرتضی فرشباف، سال ۱۳۸۹ ساخته و فیلمنامه آن با همکاری آناهیتا قزوینی زاده نوشته شده‌است. داستان «سوگ» از یک نیمه شب آغاز می‌شود: «نیمه شب دعوای شدیدی میان زن و شوهری درمی‌گیرد. آن‌ها که در خانه یکی از اقوام هستند شبانه بیرون می‌زنند، اما فرزندشان را همراه خود نمی‌برند. اتفاق بدی می‌افتد که…»


«سوگ» لحظات امیدوارکننده‌ای از زندگی کودکی در آستانه‌ نوجوانی‌ در لابه‌لای زندگی پرحادثه‌ او است. پسری کم‌حرف که مجبور به سفر با اقوامی‌ست که با کلمات غریبه‌اند.»


در این فیلم عادل یراقی شراره پاشا، کیومرث گیتی و امیر حسین ملکی ایفای نقش می‌کنند و پیمان معادی و سحر دولتشاهی صداپیشه‌های فیلم هستند.



فیلم سینمایی «بیوگرافی»


«بیوگرافی» نخستین ساخته بلند فاطمه ثقفی فیلمنامه‌نویس، دستیار کارگردان و منشی صحنه آثاری چون؛ «مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش»، «مردی که اسب شد» و ... در مقام کارگردان است.


این فیلم تابستان سال گذشته با فیلمنامه‌ای از امیرحسین ثقفی مقابل دوربین رفته است و روایت یک روز از زندگی آدم‌هایی در گوشه‌ای از شهر است که برای رهایی از زخم های کهنه خود می جنگند، اما زخم راحله شبیه زخم دیگران نیست...


بهار کاتوزی، میثاق زارع، روح الله مهرابی، اشکان مهری، میثم غنی‌زاده، فریبا شاهسون و مهران ملکوتی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.



فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من»


فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» اولین فیلم بلند غزاله سلطانی درباره دنیای زنی است که در آستانه سی سالگی در دل تهران امروز، به دنبال رویای مادر شدن می‌رود.


در این فیلم مهراوه شریفی نیا، بهناز جعفری، سوسن مقصودلو، نسرین نکیسا، بهرام سروری نژاد، آتوسا راستی، بابک قادری، مریم نورمحمدی، ژیلا شاهی، محسن سلیمانی، پریا مرندیز، نگار فتحی، فوژان قبادیان، علی گلزاده به ایفای نقش می پردازند، همچنین بازیگران خردسال این اثر ماهان بالاجاده، باران نصیرلو، آرنیکا نیکزاد هستند.



فیلم سینمایی «یک ایستگاه جلوتر»


فیلم سینمایی «یک ایستگاه جلوتر» به کارگردانی سامان استرکی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری داستان زندگی شخصیتی به اسم عباس است که بعد از بیست سال به روستای محل تولدش بازگشته تا چند روزی را در آنجا به استراحت بپردازد.


اهالی روستا مطلع می‌شوند که طبق تشخیص پزشکان عباس به بیماری سختی گرفتار است و چند روز بیشتر زنده نخواهد بود. اهالی با رجوع به عباس از او می خواهند، نامه هایی که برای مرده‌هایشان می نویسند با خود به آن دنیا و نزد مرده‌های شان ببرد چرا که در آن روستا عباس تنها کسی ست که از زمان مرگش با خبر شده و بدین ترتیب نامه ها در زیر خاک نمی‌پوسد.


دومان اشرفی، زهرا سلطانی، علی طالشی، فاطمه محمدی، حافظ کهنمویی، رعنا الهه‌فر بازیگران این فیلم هستند.



فیلم مستند «پازلی‌ها»


فیلم مستند «پازلی‌ها» به کارگردانی مهدی گنجی داستان چند دانشجوی بیرجندی است که می‌خواهند با یک ایده تازه در صنعت رایانه، کسب‌وکار جدیدی خلق کنند. آن‌ها به تهران می‌آیند تا به آرزویشان برسند، اما نمی‌دانند که دقیقا چه‌گونه باید موفق شوند.


حمیدرضا قادری، مصطفی لطفی، حسین آریان، محمدحسین محسنی بازیگران این مستند هستند.



فیلم مستند «فیلم‌های زیست محیطی محمد احسانی»


این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد احسانی دارای چند مستند با نام‌های «بانوی ارومیا»، «دود»، «روزگاری هامون» است.


«بانوی ارومیا»؛ مستندی شاعرانه درباره دریاچه روبه زوال ارومیه که با نگاهی اسطوره‌ای روایت می‌شود.


«دود»: تهران از آلوده‌ترین شهرهای جهان است و سالانه بیش از پنج هزار نفر در این شهر به‎خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.


«روزگاری هامون»: با خشک شدن تالاب بین المللی هامون مشکلات زیست محیطی و اجتماعی فراوانی برای مردم سیستان و بلوچستان پدید آمده است. این فیلم زندگی امروز مردم سیستان را در شرایط فعلی به تصویر کشیده‎ است.



فیلم مستند «کایه دو فیلم»


این مستند به کارگردانی میلاد ثابت‌کار و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف،‌ سرگذشت ٣٥ سال حیات و انتشار ماهنامه فیلم را روایت می‌کند و همچنین به بررسى تاثیر آن بر سینماى ایران می‌پردازد.


امیر اثباتى، آرامه اعتمادى، احمد امینى، مانى باغبانى، محمد بهشتى، هومن بهمنش، کیومرث پوراحمد، امیر پوریا، فرهاد توحیدى، فریدون جیرانى، نیما حسنى نسب، مهرزاد دانش، خسرو دهقان، پوریا ذوالفقارى، امید روحانى، سیامک شایقى، شاهین شجرى کهن، آنتونیا شرکا، رسول صدر عاملى، فریدون صدیقى، جواد طوسى، احمد طالبى‌نژاد، کیانوش عیارى، حسین فرح بخش، امیر قادرى، ایرج کریمى، نیکى کریمى، محمود کلارى، مسعود کیمیایى، منوچهر محمدى، حسین معززى نیا، حمید نعمت الله، جهانبخش نورایى و هوشنگ گلمکانى، مسعود مهرابى، عباس یارى در این مستند به ایفای نقش پرداخته‌اند.



فیلم مستند «پنبه و آتش»


مستند «پنبه و آتش» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور،‌ روایتی از زندگی و کار صنعت‌گر و کارآفرین نخبه کشور، «علی‌اصغر حاجی‌بابا» است.


کسی که کار خود را از دوران کودکی و با شغل لحاف‌دوزی آغاز کرد و در جریان زندگی پرتلاطم و پر فرازونشیب خود توانست راه کسب و کار مستقل و شخصی خود را در صنعت پیدا کرده و حرفه خود را به همراه خانواده توسعه دهد تا جایی که او را به‌عنوان بنیان‌گذار صنعت ریخته‌گری و فروآلیاژها در ایران می‌شناسند.



فیلم مستند «بنیانگذار محک»


این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن عبدالوهاب داستان بیماری کیانای دوساله است که مسیر زندگی مادرش را تغییر داد.


دردهای دختر، چشم‌های سعیده قدس را به سوی کودکان و خانواده‌های تهیدستی باز کرد که در بیمارستان‌ها با سرطان دست و پنجه نرم می‌کردند.


وقتی کیانا به دلیل تشخیص به موقع پزشکان مسیر بهبودی کامل خود را طی می‌کرد، سعیده قدس به فکر پیدا کردن راهی افتاد که از مرگ‌ومیر کودکان مبتلا به سرطان به علت دسترسی نداشتن به امکانات درمانی و مالی جلوگیری کند.


او در پایان دهه شصت، بزرگ‎ترین مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) را بنیان گذاشت و چند سال بعد در کنار گروهی از خیرین، مجهزترین بیمارستان اختصاصی درمان سرطان کودکان را در تهران تأسیس کرد.


سعیده قدس، نادر شریفی، کیانا شریفی بازیگران این مستند هستند.



فیلم مستند «طبرستانی‌ها»


مستند «طبرستانی‌ها» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب است که در خلاصه داستان آن آمده است: سال‌ها پیش در اوج بحران‌های پس از انقلاب و جنگ و در دورانی که بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل می‌شدند، چند مهندس جوان تصمیم گرفتند یک کارخانه فولادریزی تأسیس کنند. آن‌ها هم‌چنان دوست و شریک یکدیگر هستند.



فیلم مستند «مادر زمین»


مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب است.


این مستند نگاهی به زندگی و کارِ مشترک هایده شیرزادی و همسرش ادموند لمپگز دارد و تلاش آن‌ها را برای قطع کامل دفن زباله‌های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک ثبت می‌کند.



فیلم مستند «شاعران زندگی»


مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب است.


این مستند روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌ زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است.


شیرین پارسی، محمدرضا مرزبان، سروش مرزبان، احمد مرزبان، بریجیت کولِت در این مستند ایفای نقش می‌کنند.



فیلم مستند «این پیکان»


فیلم مستند «این پیکان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک شاهین آرمین و سهراب دریابندری است.


این مستند درباره اتومبیل پیکان و سرنوشت آن در ایران است.



فیلم کوتاه «حفره مشترک»


مستند «حفره مشترک» به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان و تهیه‌کنندگی مشترک اسما ابراهیم زادگان و انجمن سینمای جوانان ایران است.


این فیلم با بازی فریبا کامران،بهزاد دورانی، ایمان صیادبرهانی داستان شخصیتی به اسم محمود است که به تازگی مستاجر خانه زن و مردی شده است. ارتباط او با صاحب خانه‌اش از نوع روابط معمول نیست.



فیلم کوتاه «چلیپا»


فیلم کوتاه «چلیپا» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی مهدی چراغی است.


محمدعیسا حسینی، بشیر نیکزاد، سیدسیف الاسلام هاشمی، امیرحسین عالمی، وحید هوشمند، فرید تنها، سید قاسم موسوی، گل‌سجاد حسینی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.


این مستند داستان شخصیتی به است که قرار است مبالغ پس‌انداز چند پناه‌جوى افغانستانی که در منطقه‌اى دور افتاده مشغول کار و زندگى هستند را به افغانستان ببرد و به دست خانواده‌های‌شان برساند اما همان روز اتفاقى مى‌افتد که شرایط را برای عیسى و دیگر افغانستانی‌ها بسیار سخت مى‎کند.



فیلم کوتاه «سبز کله غازی»


«سبز کله غازی» به کارگردانی آرمان خوانساریان و با بازی ندا جبرائیلی، آرمان خوانساریان، رابعه مدنی، علیرضا ثانی‌فر، بزرگمهر جمهری است.


این فیلم کوتاه داستان دو شخصیتی با نام‌های محسن و نازی است که در یک روز تعطیل برای خرید خانه‌ی رویایی خود به شمال تهران می‌آیند.



فیلم کوتاه «کودکان ابری»


فیلم کوتاه «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک رضا فهیمی و انجمن سینمای جوان است.


این فیلم کوتاه با بازی حسین شریفی، میلاد ترقی‌خواه، زهرا خالویی، آرین جعفرپور، مهدیه وطن‌پرست، مجید افضلی‌پور داستان دعوای دو پسربچه دانش آموز روستایی بر سر مالکیت چیز‌هایی که هیچ‌وقت دست‌شان به آن‌ها نمی‌رسد، است و در نهایت طی یک اتفاق آن دو همه نداشته‌ها‌ی‌شان را با هم تقسیم می‌کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر