صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش در گفتگو با آنا:

اعلام شرایط تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم/ تکرار پایه فقط در مدارس غیردولتی امکان‌پذیر است

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش شرایط تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم را اعلام کرد.
کد خبر : 209574

قربانعلی افشانی، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص ضوابط تغییر رشته در دانش آموزان پایه دهم، گفت: دانش آموزان پایه دهم بنا به هر دلیلی اگر قصد تغییر رشته داشته باشند باید دو هفته قبل از آغاز امتحانات خرداد و یا شهریور ماه درخواست تغییر رشته را به مدیر مدرسه ارجاع دهند که مدیر پس از انجام بررسی‌های لازم درخواست دانش آموز را به مشاور انتقال می‌دهد.


وی افزود: مشاور مدرسه نیز در خصوص علت تغییر رشته و سایر مسائل با دانش آموز به گفت‌و‌گو می‌پردازد که اگر در نهایت دانش آموز اصرار به تغییر رشته داشت نامه درخواست و علت تغییر رشته توسط مشاوره به اداره آموزش و پرورش استان ارجاع داده می‌شود.


افشانی یادآور شد: در اداره آموزش و پرورش نیز کمیته هدایت تحصیلی بر اساس علت گرایش دانش آموز به تغییر رشته، ظرفیت‌های موجود، استعداد دانش در رشته درخواستی نامه را بررسی و در نهایت در صورت مهیا بودن شرایط با درخواست وی موافقت می‌شود.


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان باید به خاطر داشته باشند 14 روز قبل از آغاز امتحانات خرداد و یا شهریور باید درخواست تغییر رشته بدهند تا بتواند در دروس عمومی در امتحانات شرکت و در زمان تعیین شده در امتحانات دروس تخصصی شرکت کنند. برای مثال اگر دانش آموزی در رشته علوم تجربی تمایل به تغییر رشته به رشته علوم انسانی را داشته باشد باید برای دروس عمومی در آزمون خرداد حضور داشته باشد و در زمان تعیین شده خود را برای آزمون‌های دروس اختصاصی آماده کند.


به گفته وی، دروس تخصصی هر رشته نظری شامل 4 کتاب و درس اصلی است.


افشانی یادآور شد: در غیراینصورت امکان تغییر رشته برای هیچ دانش آموزی وجود ندارد و امکان تعییر رشته مهیا نیست.


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش درباره تکرار پایه نیز یادآور شد: اگر دانش آموزی در پایه دهم بنا به دلایلی مانند ضعف دروس تخصصی و ... احساس نیاز به تکرار پایه داشته باشد می‌تواند برای تکرار پایه و تقویت آن در مدارس غیردولتی ثبت نام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر