صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
دو خبر از شبکه یک سیما

پایان تصویربرداری سریال گسل/ سفر به بزرگترین دشت گل محمدی جهان در مستند «کِیتُل»

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی گسل به اتمام رسید و تدوین آن همزمان با پخش آن در حال انجام است و همچنین مستند«کِیتُل» به کارگردانی فرید هاشم زاده امشب از شبکه یک پخش می‌شود.
کد خبر : 208552

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی شبکه یک، مدیرتولید این مجموعه از پایان فیلمبرداری «گسل» خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی همه عوامل، تدوین همزمان این مجموعه با نظارت علیرضا بذرافشان کارگردان سریال ادامه دارد.


رضا کریمی اظهار داشت: تصویربرداری این مجموعه پر لوکیشن چند روز قبل در لوکیشن دفترخانه استاد رسمی در منطقه وردآورد تهران به اتمام رسید و در سکانس‌های پایانی بیژن امکانیان و ستاره حسینی مقابل دوربین رفتند.


مدیرتولید سریال «گسل» تصریح کرد: با توجه به اینکه ضبط به تازگی به پایان رسیده است ما هم اکنون مشغول تدوین همزمان یا به عبارتی روز پخش هستیم به طوری که تدوین و صداگذاری قسمت بیست و دوم سریال که قرار است امشب (11 شهریور) روی آنتن برود را همین امروز (شنبه) به اتمام رسانده و برای پخش به شبکه ارسال کرده‌ایم.


رضا کریمی در پایان گفت: امیدوارم مخاطبان توانسته باشند با این سریال ارتباط خوبی برقرار کنند.


مجموعه تلویزیونی گسل به تهیه کنندگی محسن چگینی و کارگردانی علیرضا بذرافشان در40 قسمت 45دقیقه ای تولید شده است که هر شب حوالی ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می شود.



سفر به بزرگترین دشت گل محمدی جهان در مستند «کِیتُل»


همچنین مستند«کِیتُل» به کارگردانی فرید هاشم زاده امشب از شبکه یک پخش می‌شود.


لایزَنگان نام روستایی از توابع شهرستان داراب استان فارس قرار دارد که اقتصاد مردم این روستا وابسته به محصولات دیم کوهستان های اطراف است.


عمده محصول درآمدزا در این روستا گل‌های محمدی است که در دشتی بالغ بر٥٠٠٠ هکتار به صورت دیم در فصل بهار می‌روید. این دشت که دشت گل نام دارد در ارتفاعات کوهستان‌های لایزنگان قراردارد و بزرگترین دشت گل دیم محمدی در جهان است.


مردم لایزنگان به صورت خانوادگی، همه ساله در موسم بهار برای برداشت به موقع گل ها، به این منطقه مهاجرت می‌کنند که حدود ٢٠ روز به طول می‌انجامد.


به این کوچ در اصطلاح محلی لایزنگان، کِیتُل می‌گویند. زندگی در کِیتُل به دلیل حداقل امکانات رفاهی و زندگی بسیار ساده و منحصر به فرد است.


مرور نقش خانواده و همکاری اعضای آن در پویش اقتصادی و نمایش نشاط و جاذبه گردشگری از اهداف مهم این مستند است.


سایر عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه کننده فرید هاشم زاده، مدیر تولید و برنامه ریز عباس عدالت فر، تودین محمدحسین خُردل، صدابردار شکرالله داموغ، نویسنده مهرداد مولایی و نریتور مریم راعی.


مستند 22 دقیقه ای«کِیتُل» امروز شنبه 11 شهریور حوالی ساعت 20:15 از شبکه یک روی آنتن می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: سریال گسل
ارسال نظر