صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

محمدمهدی حیدریان:دوره کارهای خودمختار تمام شده است

محمدمهدی حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آنچه که به صنوف و دست‌اندرکاران محول می‌شود مسایل صنفی،‌ تشخیص‌ها و قضاوت‌های بین صنفی است و در کنار آن ما هم مرجع رسیدگی به شکایات خواهیم ماند.
کد خبر : 206909

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، محمدمهدی حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی شب گذشته در حاشیه جشنواره فیلم سلامت در پاسخ به سوالی مبنی بر شکل همکاری بیشتر سازمان سینمایی و سینماگران و خانه سینما توضیح داد: برنامه کلان ما حرکت به سمت انتقال تصدی‌گری به بخش خصوصی است اما متولی‌گری و سیاست‌گذاری در دولت انجام می‌شود. دولت نمی‌تواند چیزی را در حوزه سیاست‌گذاری و تولی‌گری به کسی واگذار کند چرا که برخی از نقش‌ها حاکمیتی است و خود دولت متکفل آن است.


وی ادامه داد: اصل همین است و ما هم با قوت در حوزه سینما همین راه را ادامه می‌دهیم. آنچه که به صنوف و دست‌اندرکاران محول می‌شود مسایل صنفی،‌ تشخیص‌ها و قضاوت‌های بین صنفی است و در کنار آن ما هم مرجع رسیدگی به شکایات خواهیم ماند.


رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: برای اینکه هر صنفی در بین اعضای خود بخواهد مساله‌ای را تشخیص دهد، قاعدتا دستورالعمل و ضابطه‌ای را پیش‌بینی می‌کند اما ما حتما باید آن ضابطه را تایید کنیم پس نقش ما تاییدیه آن دستورالعمل‌ها توسط صنوف و نقش صنوف اجرای آن‌ها است و البته نظارت و رسیدگی به اختلاف نظرها نیز در دولت شکل می‌گیرد. این قرار ما با همه کارها و همه صنوف خواهد بود.


حیدریان توضیح داد: دوره این که یک نفر به طور کامل مختار باشد و اختیار برای یک مسئولیتی داشته باشد، گذشته است. اختیارات را متناسب با مسئولیت‌هایی که هر شخص به عهده می‌گیرد، به بخش‌های مختلف تفویض می‌کنیم و مراقب هستیم تا در همان مسیری که سیاست و برنامه‌ریزی کلی است حرکت شود.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گاهی چرا در برخی جشن‌ها که مستقیم به سازمان سینمایی مرتبط نیست اتفاقاتی می‌افتد و نتیجه آن اتفاقات کل سینما و سازمان سینمایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟، گفت: در این دوره از این ناحیه فشار کمتری وارد شد زیرا ما اختیار و مسئولیت را با هم می‌دهیم و این مساله نیز در آینده شفاف‌تر می‌شود یعنی اگر کسی متقاضی برگزاری جشن یا جشنواره‌ای است باید همه مسئولیت‌های آن را قبول کند و از آن پس ما مدعی هستیم زیرا وظیفه ما یک وظیفه نظارتی است و برای دوره بعدی هر جشن و یا جشنواره‌ای از نزدیک نظارت خواهیم کرد.


حیدریان ادامه داد: برای هر جشنواره‌ای فرم‌های ارزشیابی آماده شده و شرط برگزاری هر جشنواره انجام تعهداتی است که مسئول آ‌ن جشنواره پذیرفته و براساس آن مجوز گرفته است. اینکه ما مجوز جشنواره را بگیریم و بعد براساس آن مجوز، اسپانسر بگیریم و جشنواره‌ را برگزار کنیم درست نیست و ما نیز این کار را نخواهیم کرد.


وی درباره امکان همکاری بیشتر صنوف سینمایی در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در بخش‌هایی همچون بخش‌های فنی و هنری صنوف جامع‌تر و بهتر می‌توانند نظر بدهند و قضاوت‌های این بخش‌ها باید به خود آنها واگذار شود و ما نیز این مسئولیت را به آنها واگذار می‌کنیم. اینکه کجا و چگونه این قضاوت صورت بگیرد در آینده مشخص می‌شود اما اگر در جشنواره فیلم فجر تصمیم بر این امر گرفته شود قطعا همین مسیر را می‌رویم و اگر بنا باشد این قضاوت به جشن خانه سینما منتقل شود یا اینکه فقط اکتفا به جشن خانه سینما بشود؛ بازهم همین مسیر را می‌رویم.



انتهای پیام/

ارسال نظر