صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
الهام شعبانی خبر داد:

«تالاب هشیان» به نفع سین هشتم در تئاتر باران

الهام شعبانی «تالاب هشیان» نوشته نوشین تبریزی را 9 خرداد ماه به نفع سین هشتم در تئاتر باران اجرا می‌کند.
کد خبر : 20445

الهام شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره دلایل انتخاب این متن گفت: «از آغاز قصد داشتم با این اجرا کار خیری انجام داده باشم. بنابراین تصمیم گرفتم متنی را انتخاب کنم که تا حدی با موضوع همخوانی داشته باشد. این نمایش درباره زنی است که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و احساسات و روحیه‌اش خدشه‌دار می‌شود.»


این هنرمند تئاتر درباره اجرای خیریه این اثر افزود: « در این اجرا علاوه بر فروش بلیت، همت عالی نیز خواهیم داشت و همچنین پوستر نمایش را که توسط اساتید و هنرمندان سرشناس امضا خواهد شد، به سین هشتم تقدیم خواهم کرد تا بتواند حتی برای یک ثانیه دل زنان بی‌سرپناه را شاد کند.»








قصد دارم معنای لغوی هشیان در فرهنگ عام را در این نمایش که قصه زنی است که در اینجا نارس می‌ماند و توانایی بازگویی احساسات خود را ندارد نشان دهم

وی در ادامه تاکید کرد: «من قصد دارم معنای لغوی هشیان در فرهنگ عام را در این نمایش که قصه زنی است که در اینجا نارس می‌ماند و توانایی بازگویی احساسات خود را ندارد نشان دهم.»


شعبانی در سخنانش بیان کرد: «شکل اجرایی این اثر بیشتر نمایشنامه‌خوانی است که البته به دلیل استفاده از نورپردازی خاص با دیگر نمایشنامه‌خوانی‌ها کمی تفاوت دارد. موقعیت‌های این اثر با تابانده شدن نور روی میز فراهم می‌شود و همچنین در آن از ساز چنگ به عنوان نماد زن استفاده شده است.


وی که با اجرای این اثر اولین تجربه کارگردانی را کسب خواهد کرد عنوان کرد: « از آنجا که این اثر تاحدی از طراحی لباس نیز برخوردار است نمی‌توان آن را به طور کامل نمایشنامه‌خوانی دانست. طراحی لباس بازیگران این نمایش بر اساس المان‌هایی از هر شخصیت طراحی دشه است .»


شعبانی درباره همکاری با نوشین تبریزی به عنوان بازیگر اثر تشریح کرد: «تبریزی این نمایش را در سال 1388 کارگردانی و بازی کرده است. بنابراین به خوبی بر روی این متن احاطه دارد و از او خواستم تا در همان نقش (نقش مادر خانواده‌ای ایرانی) را بازی کند.»


وی در معرفی دیگر نقش‌ها و تقسیم‌بندی هر یک از آنها میان بازیگران اظهار کرد: «امیرحسین رستمی نقش دانشجوی تئاتری را بازی می‌کند که معترض به شرایط زندگی خود و موقعیت‌هایی است که برایش فراهم نشده، همچنین علیرضا مهران نقش پدربزرگ و حامی خانواده را بازی می‌کند که همه اعضای خانواده در خانه او زندگی می کنند. سهیلا گلستانی نیز در نقش دختر خانواده حضور خواهد داشت که نمایش بر روی آن می‌چرخد، او که عاشق پسر خاله‌اش است در این نمایش نشان می‌دهد که چقد رمی تواند روی احساساتش پای گذارد و چقدر شکننده و لطیف است. حسام منظور نیز در این اثر در نقش پسر خاله خانواده ابزی می کند که از جبهه آمده و به دلیل مشکلی که دارد نمی تواند با دخترخاله‌اش ازدواج کند. او از شرایط مالی خوبی برخوردار است و تمام اموالش را صرف خیریه کرده است.»


نمایش «تالاب هشیان» 9 خرداد ماه با بازی نوشین تبریزی، امیرحسین رستمی، افشین سلیمان پور، مهدی صباغی، سهیلا گلستانی، حسام منظور، علیرضا مهران ساعت 19 و 21 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر