صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
نقوی حسینی در جلسه علنی مجلس:

طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» چارچوب برجام را حفظ کرده‌است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی در منطقه چارچوب برجام را حفظ کرده است و تاکید دارد که نباید پیشنهادی ناقض برجام در آن گنجانده شود.
کد خبر : 202586

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، پیش از سخنان موافقان و مخالفان طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی در منطقه گفت: این طرح در پی رفتارهای مداخله‌گرایانه و جنایت‌کارانه آمریکا در منطقه تهیه شده و یک فوریت آن به تصویب 93 درصد نمایندگان مجلس رسیده است، مخالفان یک فوریت طرح نیز در حقیقت مخالف با مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا نبودند بلکه معتقد بودند که طرح، نیازمند قوام بیشتر است.


نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه پیشنهادهای بسیاری از سوی سازمان‌ها و نهاد برای استحکام طرح هنگام بررسی آن در کمیسیون امنیت ملی ارائه شدف اظهار کرد: پیشنهادها در 4 جلسه فوق‌‌العاده در ایام تعطیلات مجلس و با حضور عراقچی و سایر مقامات وزارت خارجه بررسی شد، کمسیون امنیت ملی و سیایست خارجی مجلس هم تلاش کرد که همه نظرات را مدنظر قرار دهد. البته طبیعی است که نمی‌شود همه آنها را در بحث اعمال کرد.


وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این طرح چارچوب برجام را حفظ کرده و تاکید دارد که نباید پیشنهادی ناقض برجام در آن گنجانده شود، آمریکایی‌ها می‌خواهند هزینه لغو برجام را به گردن ایران بیاندازند و این در حالی است که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی 7 بار و خود آمریکای‌ها 2 بار اعلام کردند که ایران به برجام پایبند است.


نقوی حسینی با تاکید بر اینکه تصویب طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه از سوی مجلس پیام خاصی برای این کشور خواهد داشت، گفت: دشمنی آمریکا با ما خاتمه نخواهد یافت و ادامه دارد و ما با تصویب این طرح پیام ضدآمریکایی و «مرگ بر آمریکا» خود را اعلام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر