صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری مطرح کرد /1/

تاسیس مدارس هیات امنایی برای بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای مدیریت

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه تاسیس مدارس هیات امنایی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: هدف از تشکیل مدارس هیات امنایی ارتقای کیفیت آموزشی و مدیریت است که خوشبختانه تا حدودی به این هدف رسیده‌ایم.
کد خبر : 19885

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، فاطمه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار کرد با اشاره به نقش حیاتی شورای آموزش و پرورش نقش حیاتی در این وزارتخانه گفت: شوراها تبلور مشارکت مردم در دستگاه‌ها هستند که خوشبختانه با کیفیت خوبی اداره می‌شوند.


وی افزود: در استان‌ها استانداران در سایر شهر‌ها فرمانداران ریاست این شوراها را بر عهده دارند. البته در کارگروه این شوراها از اندیشه صاحب نظران استفاده می‌شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال گذشته با تشکیل شوراها در مناطق مرزی برنامه ویژه‌ای را اجرا کردیم، بیان کرد: با همکاری حوزه‌های ذیربط توانستیم کمک‌های قابل توجهی را در جهت بحث آموزش دانش آموزان در مناطق مرزی به خصوص شهر زاهدان انجام دهیم.








معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال گذشته با تشکیل شوراها در مناطق مرزی برنامه ویژه‌ای را اجرا کردیم، بیان کرد: با همکاری حوزه‌های ذیربط توانستیم کمک‌های قابل توجهی را در جهت بحث آموزش دانش آموزان در مناطق مرزی به خصوص شهر زاهدان انجام دهیم

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی مدارس هیات امنایی اظهار کرد: دو هزار و 58 مدرسه بر اساس چارچوب شورای عالی آموزش مورد بررسی قرار گرفتند که این مدارس موظف بودند دانش آموزان واجب التعلیم را تحت پوشش قرار دهند. همچنین آموزش از راه دور دانش آموزان واجب التعلیم از دیگر فعالیت‌هایی بوده که صورت گرفته است.


گرد با بیان اینکه 260 هزار ساعت آموزش از راه دور برای دانش آموزان در سال گذشته ترتیب داده شده، عنوان کرد: تلاش کردیم با برنامه‌ریزی‌های لازم، کیفیت آموزشی را در این خصوص بالا ببریم.


وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته از مدارس غیر دولتی بازدیدهای خوبی صورت گرفته، اضافه کرد: سایر مدارس استان‌های همجوار در سال گذشته یک دور به طور کامل مورد بازدید قرار گرفته‌اند.


معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای بسته حمایتی در سال گذشته بیان کرد: تشکیل مدارس غیر دولتی بنا به خواستگاه اجتماعی افراد است ما از طرف خانواده‌ها شاهد درخواست برای تجهیز مدارس با شرایط خاص هستیم که از جمله آنها می‌توان به مدارس معارف اسلامی، مدارس حقوقی،‌ عام المنفعه و مدارس غیر دولتی حقیقی و حقوقی اشاره کرد.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با تاکید بر اینکه برخی از خانواده‌ها به صورت خاص بر روی فرزندانشان سرمایه گذاری می‌کنند، بیان کرد: مسئولیت این کار به دوش مدارس غیر دولتی است و ما در این زمینه تابع قانون و هستیم و همچنین ما شاهد افزایش درخواست جهت همکاری و مشارکت از طرف مردم در خصوص بحث آموزشی هستیم.


وی با بیان اینکه به دنبال تسهیل صدور مجوز برای همکاری مردم با آموزش و پرورش در خصوص بحث های آموزشی هستیم، یادآور شد: هدف ما از این کار بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس است تا بتوانیم دانش آموزان را به هر نحوی که می شود مورد پوشش قرار دهیم.








وی با بیان اینکه به دنبال تسهیل صدور مجوز برای همکاری مردم با آموزش و پرورش در خصوص بحث های آموزشی هستیم، یادآور شد: هدف ما از این کار بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس است تا بتوانیم دانش آموزان را به هر نحوی که می شود مورد پوشش قرار دهیم.

گرد فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه جلب مشارکت عمومی را در چارچوب قوانین مشارکت آموزش دانست و گفت: ما در نظر داریم نقش حمایتی و نظارتی خود را در خصوص مدارس غیر دولتی تقویت کنیم که پس از پایان هر سال تحصیلی ما نظارت های صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار می دهیم. همچنین در طول سال تحصیلی هر مدرسه سه مرحله مورد بازدید قرار می گیرد.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته 474 مدرسه شهر تهران که مشمول بسته حمایتی بودند مورد بازدید قرار گرفته است عنوان کرد: مدارسی در حاشیه شهرها یا نقاط دور افتاده وجود داشت که با کمبود نیرو مواجه بودند و بعضا دانش آموزان تا وسط های سال تحصیلی یا آبان ماه معلم نداشتند بنا به درخواست استان ها در شهرستان و روستاهای صعب العبور فراخوان مشارکت در سرمایه گذاری داده شد تا دانش آموزان از شرایط آموزشی مطلوب برخوردار شوند.


وی با اشاره به 320 بازدید از سایر مدارس غیر دولتی که بیشترین آنها در شهر تهران بوده است بیان کرد: پس از پایان فروردین ماه سال جاری به صورت ویژه از 90 مدرسه بازدید به عمل آوردیم و سایر فعالیت های این مدارس به صورت جدی توسط شورای اداری هر استان مورد بررسی قرار گرفت.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به امضای 5 تفاهم‌نامه با سایر ارگان‌ها بیان کرد: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه فرهنگیان جهت ارتقا و توانمند‌سازی نیروهای فعال در مدارس غیر دولتی بود. در نظر داریم در تابستان سال جاری با همکاری این دانشگاه برای معلمان شاغل در مراکز غیر دولتی که دارای مجوز هستند کلاس‌هایی برگزار کنیم.


وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسید، توافق نامه‌ای بود که با دبیرخانه مناطق آزاد شکل گرفت که حاصل آن تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت مدارس غیر دولتی در این استان‌ها بود.


گرد در خصوص شرایط مدارس هیات امنایی بیان کرد: مدارس هیات امنایی بر اساس قانون مصوب شورای عالی آموزش تاسیس شده‌اند که یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مشارکت مردمی را نمایش می‌دهند، با مشارکت هیات امنا در مدارس برنامه‌های فوق برنامه نیز اجرا می‌شود این مدارس شهریه‌ای را که دریافت می‌کنند تنها برای برنامه‌های فوق برنامه‌ای است که به دانش آموزان ارائه می‌دهند.


وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری مدارس هیات امنایی توسط هیات امنا که عمدتا از والدین دانش آموزان تشکیل شده است اداره می‌شود که هدف از تاسیس این مدارس صرفا ارتقاء کیفیت آموزشی و مدیریت است و در واقع ما به هدف خود نزدیک شده ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر