صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

پوشش مناسب در برابر آفتاب بهترین راهکار برای پیشگیری از سرطان پوست

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نور خورشید یکی از عوامل مهم ابتلای مردم به شایع‌ترین نوع سرطان یعنی سرطان پوست است؛ که می‌توان با داشتن پوشش مناسب مانند کلاه لبه دار، دستکش، چتر، عینک آفتابی و استفاده از کرم‌های مناسب ضد آفتاب مانع از ابتلا به این سرطان شد.
کد خبر : 196880

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مسعود ملکی با اشاره به اهمیت مراقبت از پوست در روزهای گرم سال، گفت: شایع‌ترین سرطان در ایران به‌ویژه در مردان سرطان پوست است.


وی افزود: هر اندازه فرد بیشتر در معرض اشعه آفتاب قرار داشته باشد امکان ابتلای وی به سرطان پوست بیشتر است و با توجه به حضور آقایان بیش از خانم‌ها در معرض نور شدید آفتاب، سرطان پوست در میان مردان شایع‌تر است.


ملکی مهم‌ترین عامل سرطان پوست را نور آفتاب عنوان و تصریح کرد: سرطان پوست به جز تابش نور خورشید دلایل دیگری نیز دارد؛ اما محافظت در برابر نور خورشید امکان ابتلا به این نوع سرطان در انسان را کاهش می‌دهد.


مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مردم در هنگام حضور در معابر و بیرون از منزل، استفاده از دستکش، کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و چتر را مد نظر داشته باشند و در صورتی که ضرورتی وجود ندارد در روزهای گرم و آفتابی از منزل خود خارج نشوند.


وی تاکید کرد: ساعات بین ۱۰ صبح تا 4 بعداظهر (به‌خصوص یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از اذان ظهر)؛ اوج تابش آفتاب است؛ که باید تا حد امکان در این ساعات از حضور در بیرون از منزل و محیط کار اجتناب شود.


ملکی استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را در حفظ سلامت پوست برای زنان و مردان مهم عنوان کرد و گفت: مردم باید با توجه به نوع پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب مناسب که انواع ایرانی آن نیز با کیفیت مناسب در بازار وجود دارد استفاده کرده تا آسیب کمتری از تابش نور آفتاب متوجه آن ها باشد.


این استاد دانشگاه افزود: کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی برای افرادی که دارای پوست چرب هستند و کرم‌های ضد آفتاب با چربی بیشتر برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، وجود دارد. همچنین جهت کودکان و افراد دارای پوست حساس کرم‌های ضدآفتاب مخصوص وجود دارد.


مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: این نکته قابل توجه است؛ که افراد دارای رنگ پوست و چشم روشن بیش از دیگر افراد در معرض آسیب‌های نور خورشید قرار دارند و هر اندازه رنگ پوست و چشم فرد تیره‌تر باشد محافظت بیشتری در برابر نور خورشید خواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: آفتاب علاوه بر ایجاد سرطان پوست در انسان باعث افتادگی و پیری پوست، لک‌های پوستی و چین و چروک پوست نیز می‌شود و زیبایی و نشاط پوست را در معرض خطر قرار می‌دهد که این نکته به‌ویژه برای خانم‌ها حائز اهمیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر