صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

راه اندازی شهر رسانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در دیدار معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، از طراحی ایجاد شهر رسانه، در این منطقه خبر داد.
کد خبر : 196307

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سعید زرندی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در دیدار با رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به تشریح برنامه های توسعه ای 20 گانه منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت و اظهار کرد: متناسب با برنامه های ICTو IT کشور این برنامه ها طراحی و تولید شده است و پروژه شهر رسانه ای هم می تواند به عنوان برنامه ای مشترک با همکاری مجموعه پیام و سازمان صداو سیما انجام شود.


وی افزود: طرح ایجاد شهر رسانه‌ای در این منطقه در شورای عالی اتحادیه فضای مجازی و شورای معاونین وزارت ارتباطات مطرح شده و استقبال شده است.


زرندی به بازنگری مجدد صورت گرفته در برنامه های توسعه ای منطقه ویژ اقتصادی اشاره کرد و تاکید داشت : مبنا و محور اصلی برنامه های بیست گانه حمایت از صنایع هایتک و ICT است و در کوتاه مدت بسیاری از شرکت های حوزه آی سی تی و شرکت های داخلی در قالب شهرک دانش بنیان در منطقه ویژه مستقر شده اند.


وی تصریح داشت : منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که درحوزه ICT با سازمان های ذینفع، طرح مشترکی طراحی کند.


در ادامه این جلسه معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره توسعه فناوری و رسانه ،گفت: سازمان صداو سیما در بحث توسعه فناوری و موضوعاتی که مرتبط با رسانه و رسانه های همگانی و IT است فعالیت های گسترده ای را انجام داده و در بخش زیر ساختی مانند فناوری و مهندسی ، مطالعات و پژوهش های بسیاری انجام داده است .


علیدادی افزود : نقش مهمی که منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد، باید مورد ‌توجه ویژه قرار گیرد.


وی با اشاره به رویکرد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در مسیر جدیدی که سازمان صداو سیما ترسیم کرده است ، اظهار کرد: برنامه های توسعه ای سازمان صدا و سیما بر مبنای خلاقیت ، نوآوری و پیشرو بودن در موضوع فناوری رسانه ، تعریف شده است که در این زمینه به موفقیت های بسیاری نیز دست پیدا کرده است.


معاون توسعه و فناوری رسانه ملی تصریح کرد: نتایج این رویکرد در سه ماهه آخر سال 95 کاملا مشهود بود که به عنوان مثال راه اندازی سرویس رادیونما مطرح شد که بوسیله آن رادیو ها به صورت تصویری در فرستنده تلویزیون پخش می شود.


وی به نقش معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما جهت عملیاتی شدن شهر ICT اشاره کرد و گفت: راه اندازی شهر ICT یکی از اولویت های مهم سازمان صدا و سیما است که اگر این موضوع بخواهد به مرحله عملیاتی برسد باید معاونت توسعه و فناوری سازمان پیشگام و پیگیر این مساله است.



انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی
ارسال نظر