صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی متدولوژی تدریس دروس پایه اول ابتدایی

با حضور علاقه‌مندان به تدریس از سراسرکشور نخستین کارگاه آموزشی متدولوژی تدریس دروس پایه اول ابتدایی در سما واحد رشت در حال برگزاری است.
کد خبر : 194649

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی متدولوژی تدریس دروس پایه اول ابتدایی با بیان اینکه آموزش‌‏هاى ضمن خدمت و کارگاه‌‏هاى آموزشى می‌توانند نقش اساسى در کیفیت آموزش داشته باشند اظهار کرد: «نیاز به کسب مهارت‌های لازم برای تدریس اثر بخش و به روز نگه داشتن دانش در این زمینه بیش از گذشته احساس می‌شود.»


رحمت علی صابری حقایق افزود: «کارگاه‌‏هاى آموزشى یکى از راه‏‌هاى ایجاد تعهد و تخصص، افزایش دانش شغلى و بالا بردن سطح کارایى هر مؤسسه است .»


صابری گفت: «معلمى داراى عملکرد بهتر و تدریس کارآمدترى است که داراى روش‏هاى تدریس خلّاقانه‏‌تر و مهارت به‏‌کارگیرى روش‏هاى جدید و فعال تدریس و ارزیابى باشد.»


رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما رشت نیز با بیان اینکه علم و دانش آموزان دو رکن مهم و اساسی آموزش و پرورش هستند اظهار کرد: «معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنها پی ببرد بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیاز‌ها خودآگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود در صدد رفع و بهبود آنها بر آید.»
ابراهیم باوفا گفت: «در صورتى که یک معلم روش‏‌هاى جدیدى را براى تدریس به کار گیرد، نتیجه آن یادگیرى و به‏ خاطرسپارى در بلندمدت، به کارگیرى آنچه آموخته شده در زندگى روزمره و پرسشگر بودن ذهن دانش‏ آموز است.»


صابری: معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنها پی ببرد بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیاز‌ها خودآگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود در صدد رفع و بهبود آنها بر آید

مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی سما رشت،هم کارگاه‌های آموزشی را براساس نیازسنجی علمی، آشنا کردن معلمان با رویکرد‌های نوین آموزشی عنوان کرد و بیان کرد: «این دوره آموزشی به مدت دو روز با هدف آموزش فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف تحصیلی علاقه‌مند به تدریس در مدارس ابتدایی و ارتقای مهارت‌ها و روش‌های تدریس معلمان با حضور ۳۱ نفر از سراسر کشور به میزبانی سما واحد رشت به مدت دو روز ۲۲ و ۲۳ مرداد سال جاری برگزار می شود.»


حسن رجب‌زاده گفت: «براى افزایش کیفیت آموزش‏هاى ضمن خدمت معلمان، انجام نیازسنجى علمى و مشارکت فعال معلمان مدارس سما واحد رشت در تعیین اهداف و انجام ارزشیابى‏هاى علمى و مستمر پیش از برگزارى دوره‏‌ها جز الویت‌های مرکز آموزش دوره‌های کوتاه مدت و تخصصی سما است.»


وی همچنین از برگزاری دومین دورهٔ متدولوژی تدریس دروس پایه اول با حضور داوطلبانی از سراسر کشور ۵ و ۶ مرداد سال جاری خبر داد.


رجب‌زاده خاطرنشان کرد: «دوره آموزشی فنون تدریس نیز ویژه علاقه‌مندان به تدریس در مدارس دولتی و غیرانتفاعی به میزان ۸۰ساعت با ارائه گواهینامه معتبر از دانشگاه آزاد اسلامی مرداد سال جاری در حال برنامه ریزی است.»


وی افزود: «علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند برای مشاوره با شماره ۰۹۳۷۱۶۶۲۷۲۴ تماس داشته باشند.»


نخستین کارگاه آموزشی متدولوژی تدریس دروس پایه اول ابتدایی با تدریس سمیه رحمت آموزگار پایه اول ابتدایی دبستان پسران سما رشت با حضور داوطلبین ازشهرهای ایذه، سبزوار، اصفهان، شیراز، گناوه، بابل، فیروزآباد، تنکابن، سیرجان، رودسر، رشت، تهران، همدان، قم، خدابنده، بوشهر، داراب و یزد به مدت دو روز به مزبانی سما واحد رشت در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر