صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

مشکل عمده آزادراه تهران- شمال اختلاف میان پیمانکار چینی و ایرانی‌ها بود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه «کی از اشکالات عمده این پروژه اختلاف بین پیمانکاران چینی و ایرانی‌ها بود» گفت: پس از واگذاری این پروژه به شش پیمانکار ایرانی، آزادراه تهران- شمال از رکود خارج شد.
کد خبر : 194068

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره پیشرفت چشم‌گیر ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ۲.۵ سال گذشته اظهار کرد: پیمانکار چینی طی ۱۷ سال فعالیت در این پروژه علی‌رغم تمام مشکلات، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قطعه یک آزادراه تهران شمال را محقق کرد؛ اما طی ۲.۵ سال اخیر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رقم خورد که حاکی از توان مهندسی داخلی ایران است.


وی تصریح کرد: به عقیده من یکی از اشکالات عمده این پروژه اختلاف بین پیمانکاران چینی و ایرانی‌ها بود که پس از واگذاری این پروژه به شش پیمانکار ایرانی، نه‌تنها آزادراه تهران-شمال از رکود خارج شد بلکه این باور بر همه محرز شد که با اتکا به توان ایرانی و بدون نیاز به مشاوران خارجی می‌توان پروژه را به نحو احسنت اجرا کرد.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به پیچیدگی‌های این پروژه بیان داشت: عبور از البرز یکی از سخت‌ترین مسیرهای راه‌سازی به شمار می‌رود. قطعه ۴ ازادراه تهران-شمال زیر بار است و قطعه اول به طول ۳۲ کیلومتر رفت‌وبرگشت، ۵۰ درصد آن تونل، ۳ کیلومتر آن را پل‌های بزرگ و مابقی نیز شامل دیوارهای حائل بسیار بزرگ بعضاً به ارتفاع ۱۵ متر است.


وی افزود: همچنین برخی تجهیزات مانند سیستم الکترومکانیکال برای اولین بار در کشور و در تونل ۴۹۰۰ متری قطعه یک آزادراه تهران-شمال نصب و اجرا شده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه تهران-شمال را بزرگ‌ترین پروژه راه‌سازی و عمرانی کشور خواند و گفت: با توجه به نوع سازه‌ها و پیچیدگی ساخت در محل اجرا قابل‌تقدیر در سطح عمومی و قابل‌ملاحظه برای جامعه مهندسی است.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به مسئله عمر رویه راه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: عمر رویه راه‌ها در ایران به‌ویژه مسیرهای ترانزیتی حدود ۱۰ سال است و اگر عمر رویه راهی به ۵ سال می‌رسد به دلیل رعایت نشدن و عدم اجرای سه لایه اسفالتی برای اجرای رویه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر