صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سریال «از یادها رفته» کلید خورد؛

مدیر شبکه پنج: «از یادها رفته» تغییرات دهه 20 را به تصویر می‌کشد

مدیر شبکه پنج در نشست رسانه‌ای سریال «از یادها رفته» گفت: در شهریور دهه 20 تغییرات بزرگ سیاسی و اجتماعی در ایران روی داده که این سریال به خوبی به این تغییرات می‌پردازد.
کد خبر : 193199

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مراسم کلید خوردن سریال «از یادها رفته» صبح امروز با حضور مجید زین‌العابدین؛ مدیر شبکه 5، غلامرضا الماسی؛ مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 5 و همچنین جمعی از عوامل سریال در خانه تاریخی واقع در محله چهارراه سیروس برگزار شد.


در این مراسم مجید زین‌العابدین با بیان اینکه فیلمسازان باید منشا مشکلات را در جامعه پیدا کنند، گفت: باید سوالات درستی مطرح شود تا بتوان برای آن پاسخ خوب داشت. بخشی از سریال «از یادها رفته» نمایش سبک زندگی خانواده‌های ایرانی در بستر تاریخ است. بخش دیگر آن به حوادث تاریخی اختصاص دارد. دهه‌ای که داستان فیلم در آن بیان می‌شود دهه حساسی در تاریخ ایران بوده است.


وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم در شهریور دهه 20 تغییرات بزرگ سیاسی و اجتماعی در ایران روی داده و قبل از این تاریخ همواره شاهد اتفاقات تاثیرگذار سیاسی و اجتماعی از جمله کشف حجاب بوده‌ایم. بخشی بزرگ این سریال روایت زنان آن دوره است که نقش پررنگی در آن برهه تاریخی داشتند. همچنین بحث نفوذ انگلیس نیز در این دوره به خوبی مشاهده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها همواره قصه‌پردازهای خوبی بودند بیان کرد: مخاطبان شاید کم و کاستی‌ها را در موضوع‌های دیگر بپذیرند اما در قصه، این کمبودها را نخواهند پذیرفت. خوشبختانه این سریال تعلیق و کشش لازم را برای درگیر کردن مخاطبان دارد.


در ادامه علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال با اشاره به فضای داستانی خود گفت: «از یادها رفته» در اصل قصه زندگی خسرو مهربانو را در یک فضای تاریخی به تصویر می‌کشد که در حقیقت فضای قصه ما شبیه به یک رمان است. در این سریال حرف‌های روز در بستر تاریخ بیان می‌شوند و این را می‌گویم که در آینده خدایی ناکرده مشکلی پیش نیاید.


بهرام بهرامیان؛ کارگردان این سریال با اشاره به مشکلات تولید این سریال، بیان کرد: ما سه ماه پیش‌تولید داشتیم و لباس، دکور و سایر مسایل را بررسی کردیم، به این دلیل که کار تاریخی است حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که باید آن ها را در نظر می‌گرفتیم.


در ادامه این نشست حامد افضلی؛ نویسنده سریال ضمن اشاره به موضوع این سریال بیان کرد: مساله کشف حجاب یکی از موضوعاتی بود که به صورت گذری به آن پرداختیم، همچنین موضوعاتی مثل کشت و تولید تریاک را به صورت حاشیه‌ای بررسی کردیم اما در کل قصه ما رابطه بین خسرو و مهربانو را نشان می‌دهد.


نجفیان یکی از بازیگران این سریال با اشاره به تاکید فیلم روی بحث‌های تحلیلی نقش خود را در این سریال پدری دلسوز عنوان کرد.


وی با ابراز خرسندی از اینکه در این مجموعه تلویزیونی فعالیت خواهد کرد، گفت: در این مدت 4،5 فیلم سینمایی به من پیشنهاد شده‌بود اما به خاطر ضعیف بودن متن‌ها من آنها را قبول نمی‌کردم. من با افتخار در این سریال حضور پیدا کردم و خوشحالم بعد از مدتها کاری می‌کنم که از آن راضی هستم.


سریال «از یادها رفته» به کارگردان بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و نویسندگی حامد افضلی و رویا خسرونجدی از صبح امروز تولید خود را آغاز کرد. در این سریال بازیگرانی مانند رسول نجفیان، سعید راد، لیلا بلوکات، الیا امامی و همچنین رضا یزدانی به ایفای نقش می‌پردازند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم رونمایی
ارسال نظر