صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

وزیر آموزش و پرورش: شرکت کنندگان در آزمون استخدامی در مناطق محروم حداقل نمره را کسب نمی‌کنند

وزیر آموزش و پرورش، گفت: مشکل ما در مناطق محروم بر سر سهمیه نیست و متاسفانه افراد شرکت کننده در آزمون نمی‌توانند حدنصاب لازم را برای قبولی کسب کنند.
کد خبر : 191878

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری فارس، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در ششمین نشست شورای هماهگنی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، با اعلام این موضوع اظهار کرد: حدنصاب تعیین شده برای مناطق محروم پایین‌تر از حدنصاب شهر تهران است و از حد تعیین شده پایین‌تر نمی‌آید.


احمدی دانش آشتیانی اضافه کرد: معلمانی که در آموزش و پرورش جذب می‌شوند باید حداقل توانمندی‌ها را دارا باشند و هم اکنون سهمیه تعیین شده در مناطق محروم به همین دلیل تکمیل نشده است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمانی که ما به شکل بومی جذب و گزینش معلم را انجام می‌دهیم انتقال معلمان از مناطق محروم کمتر اتفاق می‌افتد، گفت: باید طرح ویژه‌ای برای افزایش کیفیت آموزشی افراد پیش از آزمون‌های آموزش و پرورش داشته باشیم تا افراد حدنصاب لازم را کسب کنند.


وی عنوان کرد: مشکل ما در ردیف‌های استخدامی نیست و آموزش و پرورش نمی‌تواند افراد مورد نیاز خود را که حدنصاب لازم را کسب کرده باشند، جذب کند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پوشش تحصیلی در مناطق محروم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: لازم است تمام نهادهای درگیر در این مساله با یکدیگر هماهنگ باشند.


احمدی دانش آشتیانی ادامه داد: مساله دوم بحث فضای آموزشی است و ما باید برنامه مشخصی برای چهار استان هدف که عبارتند از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان داشته باشیم.


وی با بیان اینکه در همه شهرهای این استان‌ها شرایط فضای آموزشی یکسان نیست، تصریح کرد: باید شهرهایی که کمتر فضای آموزشی دارند، شناسایی شده و با برنامه‌ریزی کوتاه مدت فضای کاربردی آنها را به استاندارد لازم برسانیم.


وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از معضلات ما در این مناطق پراکندگی مدارس در روستا و بخش‌های عشایری است که هزینه توسعه مدارس را افزایش داده است.


احمدی دانش‌آشتیانی راهکار کاهش هزینه در این مناطق و بالا بردن کیفیت آموزشی را تشریح کرد و گفت: می‌توان با مجتمع کردن مجموعه مدارس در یک مرکز که خدمات بهداشتی و درمان، مسجد و مدرسه در آن وجود داشته باشد، هزینه‌ها را کاهش داد.


وی با بیان اینکه ایجاد این مراکز از نظر فرهنگی برای آن منطقه نیز مفید است، اظهار کرد: این مساله برنامه‌ریزی و همت مسئولان مختلف را می‌طلبد.


وزیر آموزش و پرورش بحث سوم را مساله نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: لازم است در این جلسات و نشست‌ها، کارگروهی برای برنامه‌ریزی دقیق توانمندسازی نیروی انسانی تشکیل شود.


احمدی دانش آشتیانی افزود: رهبر معظم انقلاب مدرک‌گرایی را نادرست می‌دانند و لازم است در مناطق محروم به دنبال فعالیت‌های اشتغالزایی باشیم و هدف ما صرفا فرستادن افراد به دانشگاه نباشد.


وی خاطرنشان کرد: این جلسات حداقل هر سه ماه یک‌بار در طول سال برگزار شود و البته فرم جلسات از ارائه گزارش به تبادل نظر پیرامون مشکلات تغییر یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر