صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش:

تمایل دانش آموزان برای انتخاب رشته‌های مهارتی افزایش یافته است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش تمایل دانش آموزان برای انتخاب رشته‌های مهارتی خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا ظرفیت‌های رشته‌های مختلف را بر اساس انتخاب دانش آموزان تغییر دهد.
کد خبر : 190410

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ظرفیت سازی در رشته‌های تحصیلی را یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: امسال در سامانه هدایت تحصیلی از دانش آموزان سوال شده که برای ادامه تحصیل تمایل دارند وارد کدام رشته شوند که نتایج حاصل این نظرسنجی نشان می‌دهد تمایل دانش آموزان برای انتخاب رشته‌های مهارتی (فنی و حره ای و کاردانش) افزایش یافته است.


وی افزود: اکنون بدون در نظر گرفتن حداقل نمره برای ورود به رشته، 27 درصد دانش آموزان تمایل به انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش داشتند که پیش بینی می‌شود با اعمال حداقل نمره در انتخاب رشته این آمار افزایش یابد زیرا برای مثال برخی دانش آموزان تمایل خود را برای ورود به رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی اعلام کرده‌اند و این در حالی است که برای ورود به رشته ریاضی فیزیک یک دانش آموزان باید در درس ریاضی حداقل نمره 14 و در علوم تجربی حداقل نمره 12 را کسب کرده باشد، در واقع آن دسته از افراد که این نمره را کسب نکرده باشند باید وارد سایر رشته‌ها از جمله فنی و حرفه‌ای و کاردانش شوند.


زرافشان خاطرنشان کرد: سال گذشته 34 درصد دانش آموزان وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شدند که پیش بینی می‌شود امسال این آمار افزایش یابد و وزارت آموزش و پرورش نیز تلاش دارد ظرفیت رشته‌های پرطرفدار را در این شاخه‌ها افزایش دهد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برخی دانش آموزان که سال گذشته وارد رشته‌های نظری شدند امسال درخواست تغییر رشته و ورود به رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای را داشتند که این امر نیز در افزایش آمار دانش آموزان رشته‌های مهارتی تاثیرگذار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر