صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

کوتاه شدن فرآیند تبدیل سهامی خاص به عام در بازار SME

معاون پذیرش و ناشران فرابورس گفت: تبدیل شرکت های کوچک و متوسط سهامی خاص به سهامی عام و عرضه در بازار SMEهای فرابورس فرآیندی زمان بر بوده که تلاش هایی در جهت کوتاه کردن این زمان در حال انجام است.
کد خبر : 188221

به گزارش گروه اقتصادی آنا از سنا، مهدی علم‌الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس، با بیان مطلب فوق درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس عنوان کرد: به دلیل طولانی بودن فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص به سهامی عام در اداره کل ثبت، به دنبال شناسایی راهکارهایی برای کوتاه کردن این فرآیند هستیم.


وی با تأکید بر فرآیند طولانی انتقال از سهامی خاص به سهامی عام اظهار کرد: برای اینکه این فرآیند زمان بر کوتاهتر شود در حال بررسی پیشنهاداتی هستیم البته هنوز به جمع بندی نهایی در این خصوص نرسیدیم.


این مقام مسئول در ادامه افزود: هر کار جدیدی که شروع می شود جا افتادن و فراگیر شدن آن زمان بر است. به عنوان مثال وقتی خود فرابورس با پذیریش شرکت مرجان کار، راه افتاد تقریباً تا یکسال بعد از تأسیس فرابورس هیچ متقاضی نداشتیم اما امروز در وضعیتی به سر می بریم که از دیگران می خواهیم راجع به کارنامه فرابورس قضاوت کنند.


وی با بیان اینکه درباره بازار شرکت های کوچک و متوسط انتظار پاسخ در کوتاه مدت وجود ندارد، خاطر نشان کرد: آشنا کردن شرکت ها با یک بازار جدید قطعاً کار آسان و راحتی نیست چون اساساً مخاطبین این بازار شرکت های بخش خصوصی و شرکت های کوچک و متوسط هستند.


به گفته علم الهدی شرکت های کوچک و متوسط برای جذب در بازار SMEها در ابتدا باید مجاب شوند تا با شناخت از بورس و دید باز و رغبت سراغ بازار سرمایه بیایند و خود شرکت ها نیز تلاش کنند تا به مرحله عرضه برسند.


معاون پذیرش و ناشران فرابورس با بیان اینکه اصلی ترین اقدام فرابورس برای جذب شرکت ها به این بازار ایجاد انگیزش در کارآفرین ها است، گفت: مهم ترین نکته برای شرکت های کوچک و متوسطی که می خواهند روی تابلو بیایند در لحظه صفر صورت می گیرد بنابراین نقطه آغازینی که انگیزه قوی و لازم برای مالک شرکت های کارآفرین، ایجاد می کند، اثرگذارترین زمان محسوب می شود.


وی در این باره توضیح داد: زمینه سازی برای ایجاد انگیزه کار بسیار دقیق و حساب شده ای است و به رغم مشارکت فرابورس، اداره های مرتبط در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و همچنین معاونت علمی و فنآوری با نتیجه لازم و خروجی نهایی فاصله داریم.


وی تأکید کرد: ورود در این عرصه باید با دقت، حساب شده و از روی صبر و حوصله باشد. در همین راستا با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی دوره های آموزشی برای شرکت های علاقه مند در محل فرابورس برگزار شده که نتایج آن قطعاً در نیمه دوم امسال یا سال بعد دیده می شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر