صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شادمهر راستین: یکی از اهداف باشگاه مخاطبان حفظ ارتباط مستمر با مخاطب است

مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: یکی از اهداف باشگاه حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان است و به همین منظور، تسهیلات و تخفیفات و جوایزی هم در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 186152

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، شادمهر راستین مدیر باشگاه مخاطبان گفت: از زمانی نیاز به باشگاه مخاطبان احساس شد که مخاطب جشنواره باید به صورت هدفمند از برنامه‌های جشنواره مطلع می‌شد تا بتواند با قدرت انتخاب خود به تماشای فیلم‌ها بنشیند و در برنامهها و کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کند و در اصل این یک ارتباط دوسویه میان جشنواره و مخاطبان است که در سال‌های گذشته براساس تجربه و درایت مسئولان و مدیران و بر پایه حدس و گمان شکل می‌گرفت.


وی ادامه داد: در همین راستا مخاطبان شناسایی می‌شوند و برنامه دقیقی به آن‌ها اعلام می‌شود تا به صورت آگاهانه در جشنواره حضور پیدا کنند، به این ترتیب مخاطب جشنواره به صورت هدفمند انتخاب می‌شوند و یکی از مزایای چنین اقدامی که یکی از ابزارهای تبلیغاتی اثربخش محسوب می‌شود، این است که به جای صرف هزینه‌های بالای تبلیغات عمومی، اطلاع‌رسانی به صورت تک به تک و حضوری اتفاق می‌افتد و مخاطبان مشخصی غربال شده و به جشنواره می‌آیند.


راستین در ادامه گفت: ما از طریق تبلیغات تخصصی یا پروموشن اقدام به جذب و ثبت اطلاعات مخاطب می‌کنیم و به این صورت یک بانک اطلاعاتی پربار و غنی در جشنواره شکل می‌گیرد و پس از آن اطلاعات برنامه جشنواره به مخاطب اعلام می‌شود و پس از آن مخاطبان می‌توانند برحسب علاقه و شرایط خود نسبت به انتخاب برنامه‌ها اقدام کنند.


مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: یکی از اهداف باشگاه حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان است و به همین منظور، تسهیلات و تخفیفات و جوایزی هم در نظر گرفته شده است که طی ایام برگزاری جشنواره قابل استفاده خواهد بود. همچنین پیش‌بینی شده است که اگر هر عضو باشگاه بتواند اعضا خانواده و یا اطرافیان خود را جهت عضویت در باشگاه معرفی کند، از تخفیف در تهیه بلیط بهره‌مند شود.


وی درباره اعضا باشگاه مخاطبان گفت: از 25 اسفند تا 15 فروردین 20 پروموتر فعال در نقاط فرهنگی مختلف شهر به جذب اعضاء پرداختند و 4هزار فرم داشتیم که با عضویت خانواده‌ها این عدد به حدود 10 هزار نفر رسید و پس از غربالگری و بررسی، به آنها پیامک‌هایی ارسال شد. بسیاری پیش‌بینی‌ نمی‌کردند که همچین استقبالی صورت بگیرد، اما علاوه بر این استقبال، تبلیغات خوبی هم صورت گرفت و با احتساب این رقم از هر خانواده 5/2 نفر عضو باشگاه مخاطبان شدند.


مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: پس از ثبت نام هم براساس محل سکونت و شماره تماس‌هایی که از نقاط مختلف کشور وجود دارد، با آن‌ها تماس گرفته می‌شود. همچنان پروموشن ادامه دارد و در این مدت هم شهرداری اصفهان و هم حوزه هنری همکاری خوبی با ما داشته‌اند و با وجود اینکه آموزش و پرورش به دلیل نزدیکی به انتخابات نتوانسته بود آنچنان که باید همراهی کند، اما در حال حاضر با اطلاعاتی که از کودکان و نوجوانان دارد، برای جذب مخاطبان به ما کمک می‌کنند.


راستین افزود: اکنون در مرحله‌ای هستیم که اهالی اصفهان می‌توانند از طریق ربات تلگرام عضو باشگاه مخاطبان شوند و می‌توانند اعضا خانواده و افراد دیگر را نیز از این طریق عضو کنند و به این صورت اعضا باشگاه مخاطبان به صورت تصاعدی رشد می‌کند، ضمن اینکه مشمول دریافت بلیت‌های تخفیف‌دار و جوایز هم می‌شوند و می‌توانند از جدول برنامه‌ها که در ربات هم هست، مطلع شوند.


وی در ادامه اظهار داشت: باشگاه مخاطبان و اقدام اهالی اصفهان برای عضویت در این محفل فرهنگی موجب جذب مخاطب واقعی کودک و نوجوان برای جشنواره و همچنین شناسایی آن‌ها براساس ذائقه و سلیقه است تا در سال‌های بعد بتواند به صورت هدفمند‌تر از حضور آن‌ها بهره ببرد.


مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: یک کار مهم دیگر که انجام شده این است که باشگاه مخاطبان از طریق همین ربات تلگرام به انتخاب داوران کودک و نوجوان جشنواره هم کمک می‌کند و در واقع متقاضیان 10 تا 15 سال می‌توانند مشخصات خود را ثبت کنند و ما هم پس از بررسی اسامی را به همکاران برای انتخاب داوران اعلام می‌کنیم.


راستین در پایان گفت: بلیت فروشی به صورت عادی هم برقرار است، اما واقعیت این است که با خرید اینترنتی از طریق درگاه‌هایی که اعلام خواهد شد، هم در روند دریافت بلیت سهولت ایجاد می‌شود و هم در زمان برای مخاطبان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و تخفیف هم برای آن‌ها قائل خواهیم شد، ضمن اینکه فروش اینترنتی به مدیران جشنواره هم برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر