صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
پاسخ سازمان حمایت به برخی شایعات درباره کمبود و گرانی خرما در بازار:

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با وجود ذخیره سازی مناسب ، در ماه مبارک رمضان خرمای مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
کد خبر : 183911

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، علی‌رضا رستمی مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی این سازمان با رد اظهارات علی موسوی مبنی بر افزایش 15 الی 20 هزارتومانی قیمت محصول خرما، گفت: با پیگیری از مقامات مسئول انجمن ملی خرمای ایران مشخص شد که در حال حاضر موسوی هیچ سمتی در انجمن ندارد و به‌عنوان دلال چنین اظهاراتی را جهت ایجاد جو روانی افزایش قیمت‌ها عنوان کرده است.


وی ادامه داد: انجمن خرما دراین رابطه با توجه به سوابق گذشته فرد مذکور، پیگیری حقوقی لازم را انجام داده و این مسئله در حال رسیدگی است؛ قیمت این محصول در بخش عمده و خرده فروشی بین 6 هزار الی 7 هزار و 500 تومان و در خرده فروشی نیز با لحاظ هزینه‌های جانبی کمتر از 9 هزارتومان تعیین شده است.


رستمی افزود: در حال حاضر 40 هزار تن از خرمای ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌های استان کرمان موجود است که با وجود ذخیره‌سازی مناسب در ماه مبارک رمضان خرمای مورد نیاز کشور تامین و کمبودی در این زمینه وجود نخواهد داشت.


این مقام مسئول در سازمان حمایت تاکید کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در حال حاضر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و انجمن درحال انعقاد قرداد با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری جهت عرضه خرما در غرف میادین میوه و تره بار هستند.


لازم به ذکر است که در حال حاضر محسن رشید فرخی عهده‌دار ریاست انجمن خرما و نیز محمدحسین اکبری دبیر این انجمن هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظر