صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

اجرای صحیح هدایت تحصیلی به توسعه متوازن رشته‌های مختلف کمک می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی موجب توسعه متوازن رشته‌های مختلف خواهد شد لذا باید دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف راهنمایی کرد.
کد خبر : 182105

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدمحمد جواد ابطحی با اشاره به اینکه امروزه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان علاقه‌مند تحصیل در رشته علوم تجربی هستند، گفت: با توجه به شرایط نامناسب بازار کار و درآمدهای مناسب پزشکان بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تحصیل در رشته علوم تجربی اقدام خوبی است در حالی که فارغ التحصیلان بسیاری در این عرصه وجود دارند و در مجموعه‌ای نیز شاغل نیستند.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف راهنمایی کرد، اظهار کرد: بر این اساس باید با اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان را به سمت و سوی سایر رشته‌ها سوق داد.


وی ضمن تاکید بر اینکه باید نیازهای جامعه و بازار کار به دانش آموزان معرفی شود تا بدانند و آگاه شوند که تحصیل در چه رشته‌ای برایشان بهتر است، ادامه داد: اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی به توسعه متوازن رشته‌های مختلف کمک می‌کند و موجب برطرف شدن تمام نیازهای جامعه می‌شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه با اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی باید شاهد افزایش تعداد دانش آموزان و محصلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای باشیم، تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف در ابتدا باید تلاش شود تا ظرفیت‌های بازار کار به حوزه فنی به خانواده‌ها معرفی شود و در گام بعدی افزایش کیفیت آموزش و تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش را در دستور کار قرار دهیم.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود آموزش مناسب دانش آموزان رشته‌های فنی سبب شده تا ذهنیت نامناسبی نسبت به تحصیل در این رشته به‌وجود بیاید، خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون ذهنیت خوبی برای تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش وجود ندارد در حالی که باید با اطلاع رسانی این فکر اشتباه را تصحیح کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر