صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیزر کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران منتشر شد

تیزر کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران که قرار است 4 خردادماه در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک باشد، منتشر شد.
کد خبر : 181704

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران 4 خردادماه با حضور السیو پیانلى نوازنده ویلنسل از ایتالیا به رهبری آرش گوران ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


ارکستر فیلارمونیک در این اجرا دو اثر 4 موومانه را به روی صحنه خواهد برد. «4 فصل» با آهنگسازی آستور پیاتزولا آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس لئونید دسیاتنیکف بازآفرینی شده اولین اثری است که ارکستر فیلارمونیک تهران در اجرای پیش رو آن را به روی صحنه می‌برد.


در بخش دوم کنسرت هم سمفونی برای ارکستر زهی با آهنگسازی فکرت امیرف آهنگساز اهل کشور آذربایجان اجرا خواهد شد. امیرف این اثر را در یادبود نظامی گنجوی نوشته است.


نکته جالب در مورد رپرتوار کنسرت پیش روی ارکستر فیلارمونیک آنکه هر دوی این آثار برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌شوند. از سوی دیگر بعید به نظر می‌رسد این آثار بیش از 10 بار در جهان اجرا شده باشند. این نکته بر جذابیت برنامه ارکستر فیلارمونیک تهران در اجرای پیش رو می‌افزاید. علاقه مندان به موسیقی فولکلور به دلیل وجود تم‌های آذربایجانی می‌توانند ارتباط خوبی با این کار برقرار کنند.


ارکستر فیلارمونیک هر ساله میزبان هنرمندان برجسته بین المللی در سطح جهانى از جمله سولیست ژاپنی پیانو نوریکو اگاوا، سولیست اکراینی ویلن دمیترو تکاچنکو، مایستر ویلنسل ارکستر فیلارمونیک ارمنستان آرمن مسروپیان و لِوُن آراکلیان بوده است.


از آثار اجرا شده توسط ارکستر فیلارمونیک تهران که اجرای نخست این آثار در ایران بوده می‌توان به آثاری از:گیا کانچلی، ویلیام والتن، تورو تاکمیتسو، دیوید هیس، گیوم لکو، آروپرت، بلا بارتوک، دمی‌تری شوستاکوویچ، ولادیمیر مارتینوو، رادیون شدرین، هنریک گورسکی، پیتر ایلیچ چایکوفسکی، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و… اشاره کرد.


پدرام فریوسفى تکنواز ویلن، پانیذ فریوسفی کنسرت مایستر و مدیر اجرایی، پیمان ابوالحسنی مدیر داخلی، مازیار ظهیرالدینى مایستر ویولا، تینا جامه گرمى مایستر ویلن دو، نگار نوراد مایستر ویلنسل، هادى اسماعیلى مایستر کنترباس، احسان نقابت طراح پوستر و بروشور وعکاس و رضا فرهادى صدابرداری این اجرا را برعهده دارد.


ارکستر فیلارمونیک تهران 3 خرداد ماه ساعت 21 در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود و 4 خردادماه هم ساعت 21.30 در تالار وحدت میزبان مخاطبان خود خواهد بود. علاقه‌مندان به تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: تالار وحدت
ارسال نظر