صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مهد تحقق پرورش نخبگان مهارتی است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مهد تحقق پرورش نخبگان مهارتی است و پنجه‌های کارآمد هنرجویان در کنار ذهن‌های خلاق آن‌ها، چرخه توسعه کشور را با شتاب بیشتر به حرکت در می‌آورد.
کد خبر : 179456

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای هنرستان‌های استان مرکزی، اظهار کرد: سرمایه انسانی کارآمد و لایق عامل کلیدی برای بالفعل کردن سرمایه‌های بالقوه است و نقش آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه مولد نیروی انسانی کارآمد و لایق بر کسی پوشیده نیست.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت فعالیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای توانمند و خلاق، افزود: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مهد تحقق پرورش نخبگان مهارتی است و پنجه‌های کارآمد هنرجویان در کنار ذهن‌های خلاق آن‌ها، چرخه توسعه کشور را با شتاب بیشتر به حرکت در می‌آورد.


وی بیان کرد: فارغ التحصیلان هنرستانی با توجه به رویکرد جدید استقرار نظام آموزش متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و سه ساله شدن این آموزش‌ها، در آموزش‌های نظری و کارگاهی توام با یکدیگر شایستگی‌های لازم را کسب کرده، آماده ورود به بازار کار می‌شوند و می‌توانند چرخ تولید و اشتغال را در جامعه بچرخانند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها، از جمله مسابقات علمی و عملی در شاخه فنی و حرفه‌ای ارتقای جایگاه و منزلت و مهارت هنرجویان را به دنبال دارد، تصریح کرد: برگزاری چهاردهمین دوره این مسابقات، فرصتی برای جامعه است که با ظرفیت‌های هنرستان‌ها آشنا شوند و از طرف دیگر خود هنرجویان نیز در شناخت توانمندی ‌ایشان به خودباوری رسیده و می توانند در عرصه تولید و اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.


زرافشان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت و نقش فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در تولید و اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: ما چرخه آموزش، تولید و فروش را در هنرستان‌ها دنبال می‌کنیم و آنچه در چشم انداز دوم در نظر گرفته شده موضوع کارآفرینی است، در حقیقت خوداشتغالی زمانی محقق می‌شود که بتوانیم دانش آموز کارآفرین تربیت کنیم.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جوانان نقش مهم و تعیین کننده‌ای در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دارند، بیان کرد: باید تحولی در نگرش دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شود و دانش آموزان کارآفرین تربیت کنیم تا پاسخگوی بازار توسعه اقتصادی با عرضه تولیدات باکیفیت باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر