صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

آنچه باید درباره سریال‌های ماه رمضان امسال بدانید/ «پایتخت 5» غایب است

سریال‌های «دیباجی»، «سر دلبران» و «نفس» برای ماه رمضان در کنداکتور پخش شبکه‌های سیما قرار گرفته اند؛ کارهایی از بهرنگ توفیقی، محمدحسین لطیفی و جلیل سامان.
کد خبر : 178953

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بحث گمانه‌زنی‌ها برای پخش سریال‌های این ماه تا جایی داغ بود که آمدن و نیامدن «پایتخت 5» این امکان را به وجود آورد تا زودتر از سال‌های گذشته اسامی سریال‌های این ماه منتشر شود. البته همچنان تردیدی در پخش هر کدام از این سریال‌ها وجود دارد اما تا به امروز نام سه سریال «دیباجی»، «سر دلبران» و «نفس» برای پخش در این ایام اعلام شده است.


*سریال «دیباجی»


سریال «دیباجی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله سال گذشته ضبط و تولید شده که برای پخش از شبکه اول سیما تدارک دیده شده است.


بهرنگ توفیقی پس از تجربه سریال «پشت بام تهران» در سال ۹۴ این بار با همراهی مجدد زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت الله دست به تولید سریال «دیباجی» زده است. سریالی که علاوه بر تهران در شهرهایی چون مشهد (حرم امام رضا (ع) و قدمگاه) و بندرعباس مقابل دوربین رفته است.


مفهوم کلی قصه در مذمت دروغ است و لذت بخشش و ایثار برای خانواده‌ای که با عشق پشت هم ایستاده‌اند تا بر مشکلات فائق آیند.

این سریال ملودرام اجتماعی 30 قسمتی، روایتگر شخصیتی از قصه با نام رخساره است که کاراکتر اصلی سریال نیست اما با حضورش در قصه گره داستان شکل گرفته و داستان رنگ و بویی عاشقانه می‌گیرد.


«دیباجی» با عنوان قبلی «لبخند رخساره» روایتگر زندگی خلیل پیرمردی اهل مشهد است که فرزند خود را عاشقانه دوست دارد، ولی در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته ترس و واهمه دارد. همسر این مرد در سال‌های اول زندگی بنا به دلایلی جدا می‌شود و خلیل با پسرش به کار رستوران‌داری ادامه می‌دهد و در روزهای آخر هفته به مسافران امام رضا (ع) نذری می‌دهد تا اینکه پسرش در یکی از دانشگاه‌های تهران پذیرفته و به دختری با نام رخساره علاقمند می‌شود که با ورود رخساره و مادرش به داستان موقعیت‌های عاطفی شکل می‌گیرد.


مفهوم کلی قصه در مذمت دروغ است و لذت بخشش و ایثار برای خانواده‌ای که با عشق پشت هم ایستاده‌اند تا بر مشکلات فائق آیند.


آتیلا پسیانی، کامبیز دیرباز (در نقش خلیل)، ، بهناز جعفری (آتنه)، علیرضا آرا (برادر آتنه)، پریوش نظریه (رخساره)، مهدی سلطانی (اسماعیل)، بهزاد فراهانی (پدر آتنه)، مجید واشقانی (سهراب برادر خلیل)، داریوش سلیمی، مریم بوبانی، حمیدرضا هدایتی (پدر رخساره)، درسا بختیاری (ستاره) و مجید نوروزی از بازیگران این سریال هستند.


پیش از این قرار بود ستاره اسکندری به جای بهناز جعفری و مجید مظفری در نقش مهدی سلطانی ایفای نقش کند که ظاهرا این همکاری بنا به دلایلی شکل نگرفته است.


دیگر عوامل اصلی تولید این سریال عبارتند از مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، طراح لباس و صحنه: محمد صادقی، مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، تدوینگر: امیر شیبان خاقانی، آهنگساز: فرزین قره گزلو، گروه کارگردانی: امیر حسین کهکشان، مجید مافی، سالار مرضیه، دستیار تهیه: محمد نبی تقوایی، عکاس: محمد دارایی و مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد.





*سریال «سر دلبران»


سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن به نویسندگی حسین حسنی و رضا خمسه است. این سریال جدیدترین سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. سازمان اوج با این سریال برای نخستین بار بخشی از آنتن شبانه ماه مبارک رمضان را در سیمای ملی در اختیار خواهد گرفت.


«سر دلبران» ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای است که تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شفیعی بر عهده دارد و قرار است ماه رمضان از شبکه دوم سیما پخش شود.


محمدکاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین سادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی و رضا توکلی بازیگران سریال «سِرّ دلبران» هستند.


خشایار موحدیان تدوین سریال و کارن همایونفر ساخت موسیقی متن این سریال را انجام داده‌اند.


سایر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: امیرکریمی، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: حمیدرضا نوروزی، طراح چهره‌پردازی: مهریشیرازی، دستیار اول کارگردان: امیرعباس لطیفی، مدیر تولید: داوود جمشیدی، تدوینگر: خشایار موحدیان، مدیر برنامه‌ریزی: سعید عباسی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی.





*سریال «نفس»


«نفس» سومین سریال از سه‌گانه جلیل سامان در ۲۶ قسمت و درامی روانشناسانه تولید شده که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد؛ این دومین همکاری سیداحمد کاشانچی و جلیل سامان است که برای پخش از شبکه سه سیما در ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.


داستان سریال در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمیگذارد.


جلیل سامان فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان که در سالهای 1389 و 1391 سریال‌های «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را تولید کرد. هر دو سریال دارای مضمون تاریخی است و رویدادهای ایران را به ترتیب در دهه شصت و پنجاه هجری مورد توجه قرار می‌دهد. سریال «نفس» سومین سریال از سه‌گانه این کارگردان به شمار می‌آید.


مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل‌هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، ساناز سعیدی، هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.


فهرست کامل عوامل «نفس» عبارتند از: مدیر تولید: رضا نصیری نیا، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی، طراح صحنه و لباس بابک کریمی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، مسئول جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: هادی اسلامی، گروه کارگردانی؛ برنامه ریز: اشکان سپهر، دستیار کارگردان: جعفر رجبی، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، دستیار برنامه ریز: پریسا زیبا، گروه تحقیق و نگارش: شبنم عالی مقام، نرگس رستمی، صادق خوشحال، گروه تصویر؛ دستیار اول محمدجواد عربی، دستیاران: سعید گودرزی، رضا دهدار، کیوان محمدی نژاد، محمود کر، گروه صحنه و لباس؛ دستیار اول میثم علی اکبر، دستیار طراح لباس: ندا حسین پور، دستیاران: حامد اصلانی، محمد پورشریف، گروه چهره پردازی؛ مجری گریم آقایان: خلیل نظری، مجری گریم بانوان: لیلا پرهیزگار، دستیار گریم: نوید میرکیانی، گروه صدا؛ صدابردار: علی ظهوری، گروه تولید؛ مدیر تدارکات: حمید پرهیز، دستیار تولید: مرتضی پیرهادی، دستیاران: سعید مهتاب، تایماز گودرزی، مرتضی شکری، سالار آخوندان، ترابری: نامنی، طوسی، خسروآبادی، عکاس حسن شجاعی، دستیار: علی شکری، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.






انتهای پیام/

برچسب ها: نفس
ارسال نظر