صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

دوشغله بودن وزیر آموزش و پرورش تکذیب شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، دو شغله بودن وزیرآموزش و پرورش را منتفی دانست و گفت: دو شغله بودن دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش موضوعیت ندارد.
کد خبر : 178359

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ‌یوسف نجفی اظهار کرد: دانش آشتیانی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی (تهران) بوده و است.


وی افزود: در سال 1393 وی با اعضای خانواده مبادرت به تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود با عنوان «آمیتیس طراوت کودکی» می‌کنند، مطابق اصل 141 قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، این امر جواز داشته و کاملا مجاز است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که درآبان ماه 1395 آقای دانش موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی‌گری وزارت آموزش و پرورش شدند، گفت: به دلیل تغییر در شرایط، وی در تاریخ 12 آبان ماه 95 استعفای خود را به هیات مدیره و مدیر عامل شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» ارائه می‌کند که در تاریخ 13 آبان ماه 95 این استعفا مورد موافقت هیات مدیره قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد: طی یک فقره سند رسمی صلح منقول در دفتر اسناد رسمی در تاریخ 5 دی ماه 95 وی تمام حق و حقوقی که نسبت به شرکت داشتند را به فرد دیگری صلح می‌کنند.


نجفی ادامه داد: به دنبال این جریان،‌ مجمع عمومی فوق العاده شرکت در تاریخ 3 اسفند ماه 95 تشکیل جلسه می‌دهد و ضمن تنفیذ و تایید سند صلح و انتقال تمام سهم الشرکه، خروج وی از شرکت به تصویب می‌رسد و این مجمع اعلام می‌کند که او هیچ گونه حق و سمتی در شرکت مذکور ندارند.


وی افزود: مراتب جهت ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها اعلام و از طریق پست سفارشی ارسال می‌شود، ضمن آن که، این صورتجلسه در تاریخ 22 اسفند ماه 95 تحویل اداره پست می‌شود و تمامی مدارک و مستندات هم موجود است.


معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکیدکرد: صرفا عضویت و مدیریت در شرکت‌های خصوصی منع قانونی دارد و داشتن سهام منع قانونی ندارد، گرچه وزیر آموزش و پرورش هم سهام خود را صلح می‌کنند و هم بلافاصله پس از انتصاب به عنوان وزیر، از عضویت و مدیریت این شرکت استعفا می‌دهند، لذا موضوع دوشغله بودن ایشان موضوعیتی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر