صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

اکران مستند تازه‌ آمریکایی‌ها از ماجرای سفارت آمریکا در تهران + تریلر (ویدئو)

فیلم آمریکایی مستند «مرد ما درتهران» قرار است از روز جمعه در آمریکا به روی پرده برود. این فیلم داستان فیلم برنده جایزه اسکار «آرگو» را به گونه‌ای دیگر روایت می‌کند.
کد خبر : 17784

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «مرد ما درتهران» (Our Man in Tehran) قرار است از جمعه 15 می (25 اردیبهشت) در سینماهای آمریکا به روی پرده برود. این فیلم نوعی بازگویی مستند ماجرای فرار چند کارمند سفارت آمریکا در تهران با کمک سفیر کانادا است که در فیلم «آرگو» محصول 2012 به کارگردانی بن افلک به گونه‌ای دیگر روایت شده است.


عنوان فیلم از جمله‌ای از جیمی کارتر درباره سفیر کانادا در ایران سال 1358 گرفته شده است که در تریلر فیلم به صورت نوشته‌ای دیده می‌شود: «کِن تایلر سفیر، به بزرگ‌ترین دارایی ما تبدیل شد. او مرد ما در تهران بود.»



کن تایلر در نمایی از فیلم «مرد ما درتهران»


در فیلم «مرد ما درتهران» به کارگردانی درو تیلر و لری واینشتین، محصول 2013 کانادا به زبان انگلیسی، تعدادی از افراد آمریکایی و کانادایی درگیر در ماجرای گروگان‌گیری سفارت آمریکا در تهران، از جمله باب آندرس، جو کلارک، ویلیام داگرتی، کارول جرومی، فلورا مک‌دانالد، تونی مندز و کن تیلر حضور دارند و صحبت می‌کنند. سفیر کانادا به عوان شخصیت اول و قهرمان داستان در این فیلم مستند مطرح شده است. فیلم تاکنون در جشنواره‌هایی مانند تورنتو نمایش داده شده و با وجود آن که در سال 2013 تولید آن به پایان رسیده بود، اکنون بعد از دو سال، در گرماگرم مذاکرات هسته ای به اکران عمومی رسیده است.


تریلر «مرد ما در تهران» با جملاتی در مورد سردرگمی دیپلمات‌های آمریکایی از بروز یک انقلاب در ایران آغاز می شود و گوینده به «دموکراتیک» بودن آن اذعان می‌کند و نظر سیاستمدارانی مثل کیسینجر نقل می‌شود که معتقد بود باید «هر چیز که شاه می‌خواهد، غیر از سلاح هسته‌ای» در اختیار او گذاشته شود.


یکی از دیپلمات‌ها می‌گوید وجود این نظر در میان ایرانی‌ها که سازمان سیا قصد بازگرداندن شاه به قدرت را دارد، جرقه گروگان‌گیری سفارت آمریکا را زد. یکی دیگر از گروگان‌های سابق شرایط دستگیر شدن خود را تعریف می کند و سپس، ماجرای فرار شش کارمند سفارت آمریکا از ایران به عنوان عوامل یک فیلم سینمایی جعلی با عنوان «آرگو» (که بعداً در فیلمی سینمایی به همین نام به شکل داستانی روایت شد)، مطرح می شود و با اشاره به نقشی که سفیر اسبق کانادا در تهران در این میان ایفا کرد، او و آن 6 نفر به عنوان قهرمان مطرح می‌شوند.


تریلر فیلم «مرد ما در تهران» را با زمان 2 دقیقه و 31 ثانیه در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید:







گزارش از: ساسان گلفر



انتهای پیام/

ارسال نظر