صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

کارگردان «نظم و قانون» درگذشت

ادوارد شرین کارگردان آمریکایی سریال تلویزیونی «نظم و قانون» در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
کد خبر : 177330

به گزارش گروه دیگر رسانه های آنا از ایسنا، این کارگردان تلویزیون و تئاتر که در مجموع هشت بار نامزد جازه امی و یک بار برنده آن شده بود علاوه بر کارگردانی فصل‌هایی از سریال «نظم و قانون»، ساخت اپیزودهایی از سریال‌هایی چون «نور مهتاب»، «قانون لس آنجلس»، «خودکشی: زندگی در خیابان» و «مدیوم» را نیز بر عهده داشته است.


ادوارد شرین یکی از اعضای انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) بود و سه دوره به عنوان نایب رئیس این نهاد سینمایی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۰۲ جایزه «رابرت بی.اولدریش» را به پاس خدمات به انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد و در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو افتخاری و مادام‌العمر آن انتخاب شد.


او که متولد ۱۵ ژانویه ۱۹۳۰ بود، کار خود را بازی در تلویزیون و تئاتر آغاز کرد اما خیلی زود متوجه شد که علاقه اصلی او کارگردانی است و در سال ۱۹۶۳ برای نمایش «راه خانه را پیدا کن» نامزد جایزه تونی شد.


شرین پس از موفقیت در تئاتر، دو فیلم سینمایی «والدز می‌آید» و «پسر گلوری» را کارگردانی کرد و سپس فیلم تلویزیونی «شاه لیر» را مقابل دوربین برد و در ادامه فعالیت هنری خود علاوه بر کارگردانی چندین قسمت از سریال «نظم و قانون» برای شبکه «NBC»، تهیه‌کنندگی ۱۶۳ قسمت از این سریال را نیز بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ بر عهده داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: درگذشت
ارسال نظر