صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

بررسی آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان/ استراتژی آموزش و پرورش «پرهیز از جداسازی دانش‌آموزان» است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بررسی آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان در این شورا، گفت: استراتژی اصلی آموزش و پرورش در مواجهه با استعدادهای دانش‌آموزان، پرهیز از جداسازی است.
کد خبر : 176407

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص مباحث مطرح شده در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش،‌ اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از عملکرد سال 95، برنامه‌ها و مصوبات آن ارائه شد.


وی ادامه داد: دستور کار این جلسه، بررسی آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان بود؛ بر اساس مفاد کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر که در خرداد ماه سال 95 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید، استراتژی اصلی آموزش و پرورش در مواجهه با استعدادها، عدم جداسازی است.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: فرض بر این است که با روش‌های مختلف به دانش‌آموزان برتر در مدارس خدمات آموزشی و تربیتی ارائه دهیم، اما برای مدارس موجود تیزهوشان و استعدادهای درخشان که داریم، با حداقل و ضوابطی، این روش ادامه یابد و از گسترش آنها جلوگیری می‌شود و به سمت استاندارد شدن این مدارس پیش می‌رویم.


نوید ادهم تصریح کرد: برای به سامان کردن این مدارس، آیین‌نامه آن طی یک یا دو جلسه بررسی می‌شود و اصل این است که دانش‌آموزان را تفکیک نکنیم و مدارس موجود را نیز سامان دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر