صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
از سوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام شد؛

خبر خوش وزیر برای فرهنگیان تا چند روز آینده/ اعلام عناوین هفته معلم

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام روزشمار هفته معلم، گفت: طی چند روز آینده خبر‌های خوشی برای معلمان داریم که توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
کد خبر : 175353

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اسفندیار چهاربند در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در رشد و توسعه کشور دارای جایگاه ممتازی است، یعنی آنچه در آینده انتظار داریم محقق شود، در عرصه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت باید آن را مطالبه کنیم.


وی افزود: ساخت آینده حق جامعه از نظام تعلیم و تربیت است که تحقق این امر بدون تمهیدات مورد نیاز شدنی نیست و به یک مطالبه غیرقابل تصور تبدیل می‌شود. حاکمیت در مقابل نظام تعلیم و تربیت تکالیفی دارند که هم‌ وزن حق است. هرچه تکالیف را در زمان حال دست‌کم بگیریم و محدود کنیم، در احقاق حق نیز با محدودیت مواجه می‌شویم.


چهاربند با بیان اینکه در سند تحول بنیادین چهار رکن برای اداره و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت پیش بینی شده است، یادآور شد: حاکمیت، جامعه، خانواده و رسانه این چهار رکن را تکشیل می‌دهند که هر یک نسبت به نظام تعلیم و تربیت حق و تکلیفی بر عهده دارند، بنابراین باید بین تکالیف این ارکان و حقوق آنها توازنی وجود داشته باشد.


وی افزود: داشتن نظام تعلیم و تربیت پویا، بانشاط و پرتحرکی در گرو توجه به تکالیف این چهار رکن است.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: اگر سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در کشور و دنیا را مطالعه کنیم، به خوبی وزن معلم در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مشخص خواهد بود.


وی افزود: معلم همان نظام تعلیم و تربیت است، بنابراین 4 رکنی که عنوان شده وظایفی در قبال معلم دارد و به تبع آن نیز از حقوقی بهره‌مند هستند که متوجه معلمان خواهد شد و این وظیفه آنها را سنگین‌تر خواهد کرد.


چهاربند با توجه به هفته تکریم معلم تصریح کرد: تکریم مقام معلم تنها در برگزاری مراسم در طول یک هفته خلاصه نمی‌شود، و تمام ارکان اصلی باید در گرامداشت مقام معلم در طول سال تلاش کنند.


قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت معلم عنوان کرد: برنامه‌های هفته معلم را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و اختیارات را به استان‌ها داده‌ایم. در هر استانی یک ستاد بزرگداشت مقام معلم ایجاد شده است.


چهاربند همچنین گفت: هفته معلم با سالروز شهادت استاد مطهری آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت ماه با نام ولایت مداری و سلوک مطهری، روز 13 اردیبهشت با عنوان معلم و تکریم اجتماعی، روز 14 اردیبهشت با نام معلم و پیشکسوت تعلیم و تربیت، روز 15 اردیبهشت با عنوان معلم توسعه اجتماعی و انسجام ملی، روز 16 اردیبهشت با نام معلم مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی، 17 اردیبهشت با عنوان معلم مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و روز 18 اردیبهشت ماه با نام معلم و تکریم سازمانی نامگذاری شده است.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار با خانواده شهید مطهری و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در مرقد امام از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.


وی تصریح کرد: طی چند روز آینده خبر‌های خوشی برای معلمان داریم که توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر