صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی

وحید احمدی: در دو سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات دانش فنی انجام شده است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان خروجی جشنواره شیخ بهایی بوده است که ۷۷ میلیارد تومان آن متعلق به فن‌بازارها است.
کد خبر : 175165

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید احمدی در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: «این سیزدهمین جشنواره‌ای است که در زمینه فن‌آفرینی از سوی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط رو در روی افراد دارای ایده با مجموعه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی ایده‌ها تحت عنوان نشا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین حرکاتی است که در این جشنواره انجام می‌شود، چراکه در این رویداد علاوه بر حضور صاحب فناوری، خریدار نیز وجود دارد. در سال ۹۵ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان قرارداد دانش فنی داشته و محصول نیز صادر کرده‌ایم و در دو سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات دانش فنی انجام شده است.»


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: «میزان خروجی سرمایه‌گذاری سال گذشته جشنواره شیخ بهایی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، کارهای بزرگی از جمله المپیاد و طرح‌های کسب و کار دانشجویی در کنار المپیادهای نظری و تئوری و تجاری‌سازی ایده‌ها توانسته است چنین جشنواره‌ای را مطرح کند و این در شرایط فعلی کشور امری بسیار مهم تلقی می‌شود.»


احمدی افزود: «۸۰۰ طرح دانشجویی در این جشنواره ارائه شده که ۹۰ طرح غربال و ۲۶ طرح انتخاب شده است که برای آنها سعی کرده‌ایم ارتباطات بین‌المللی را فراهم کنیم. همچنین سعی کرده‌ایم برای سرمایه‌گذاری ارتباطات بین‌المللی، بحث بورس دانشگاه و مراکز پژوهشی ارتباطات را برقرار کنیم.»


او گفت: «با ارائه دستورالعمل‌ها کاری کرده‌ایم تا دانشگاه‌ها هم بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. در این جشنواره دانشگاه‌های آماده سرمایه‌گذاری نیز دعوت شده‌اند تا بتوانند آنها هم در طرح‌های ارائه شده سهیم باشند.»


به گفته معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تلاش شده است تا در این جشنواره نوآوری‌ها و حرکت‌های جدیدی با رویکرد فرهنگ‌سازی انجام شود و در کنار آن سعی شده است تا عملیاتی‌کردن طرح‌های نو به عنوان یک اتفاق رقم بخورد و در حال حاضر شرکت‌های بزرگ در حال گفت‌وگو هستند و بحث از طرح موضوع عبور کرده است.


احمدی گفت: «سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان خروجی جشنواره شیخ بهایی بوده است که ۷۷ میلیارد تومان آن متعلق به فن‌بازارها است. در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامیده شده است، باید جایگاه جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و نمایشگاه آن بیش از پیش حائز اهمیت باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر