صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

افتتاح 100 مرکز ویژه اختلالات یادگیری برای دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از توسعه مراکز ویژه اختلالات یادگیری خبر داد و گفت: در حال حاضر 432 مرکز اختلالات یادگیری دایر است و برنامه ساخت و راه‌اندازی حداقل 100 مرکز جدید در سال جاری دستورکار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
کد خبر : 174885

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، مجید قدمی با بیان اینکه چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان آغاز شده است، اظهار کرد: با ترتیب اتخاذ شده همانند دوسال گذشته کتب دانش آموزان ما به موقع چاپ شده و در اختیارشان قرار می‌گیرد.


وی افزود: اکنون آن دسته از کتب درسی دانش‌آموزان که تغییری در آنها از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی ایجاد نشده است را برای دانش آموزان نابینا تبدیل به خط بریل می‌کنیم.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: کتب درباره دانش آموزان کم توان ذهنی نیز در دست تالیف است و تلاش می‌کنیم زودتر به مرحله چاپ برسد تا هیچ دانش آموزی در ابتدای سال تحصیلی بدون کتاب نماند.


قدمی همچنین از توسعه مراکز ویژه اختلالات یادگیری خبر داد و گفت: در حال حاضر 432 مرکز اختلالات یادگیری دایر است و هدف گذاری کرده‌ایم تا امسال این تعداد به بیش از 550 مرکز برسد. برنامه ساخت و راه‌اندازی حداقل 100 مرکز جدید در سال جاری دستورکار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد. آموزش و پرورش موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه یک مرکز اختلالات یادگیری در هر منطقه آموزش و پرورش دایر کند؛ بر این اساس باید شمار این مراکز طی پنج سال آینده به 750 برسد.


وی ادامه داد: کارکرد اصلی مراکز ویژه اختلالات یادگیری جلوگیری از افت تحصیلی در مدارس ابتدایی عادی است. از جمله مخاطبان اصلی این مراکز دانش آموزان شاغل به تحصیل در دوره ابتدایی هستند که علی رغم بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس چون املاء و ریاضی دچار مشکل هستند. اینها از طریق مدرسه به این مراکز هدایت می‌شوند و خدمات مشاوره ای و درمانی لازم را دریافت می‌کنند تا مشکلشان برطرف شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از برگزاری اردوهای ورزشی و تورهای تابستانه ویژه برای دانش آموزان مدارس استثنایی خبر داد و اظهار کرد: اعتباری حدود هشت میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است. همکاری نزدیکی با کمیته ملی پارا المپیک داریم تا بتوانیم در جریان برگزاری مسابقات ورزشی، استعدادیابی کرده و دانش آموزان توانمند را شناسایی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر