صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

حلالی: غیرت ایرانی کلید برد پرسپولیس برابر الهلال است/ برای قهرمانی در آسیا تیم را آسیایی نمی‌بندیم

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: چیزی که می‌تواند برد پرسپولیس را رقم بزند غیرت ایرانی است.
کد خبر : 173990

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدار پرسپولیس و الهلال در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا گفت: «بازی بسیار سخت‌تر و دشوارتر از آن چیزی است که می توان حدس زد. پرسپولیس نیاز به پیروزی دارد تا شانس خود برای صعود به مرحله بعدی را زنده نگه دارد و در سمت مقابل حریف عربستانی که سه امتیاز بیشتر دارد با یک مساوی هم کارش راحت می‌افتد و در هفته آخر برای صدرنشینی به مصاف الریان قطر می‌رود.»


وی ادامه داد: «با وجود آنکه بازی در زمین بی طرف است ولی باز هم شرایط از لحاظ تماشاچی به سود الهلال است. این تیم طرفداران زیادی در عمان دارد و عرب زبان بودن مسئولان ورزشگاه میزبان این دیدار مهم کاملا همه چیز را به‌نفع الهلال کرده است. ضمن اینکه متاسفانه برانکو سه بازیکن خوب خود را در اختیار ندارد و این موضوع هم به سود تیم حریف است. نبود سید جلال حسینی و محمد انصاری که زوج خوبی در پرسپولیس شکل داده و بهترین خط دفاعی این فصل لیگ برتر بودند به‌طور حتم کار سرمربی تیم را سخت کرده است.»


کاپیتان سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: «متاسفانه دلالان با دادن بازیکنان اوکراینی به پرسپولیس به‌ شدت در حق این تیم بزرگ ظلم کردند و ای‌کاش مسئولان تیم کمی در جذب این بازیکنان دقت می‌کردند. الان تیم بدون مدافع باید به جنگ الهلال برود و این مسئله کاملا به‌سود حریف شده است. پرسپولیس نیاز به همه امتیازات بازی دارد و برای همین نیاز به حمله دارد و به‌همین خاطر در ضد حمله‌ها ممکن است اتفاقات ناخوشایندی باری تیم برانکو رخ دهد.»


او تاکید کرد: «ای‌ کاش برانکو رامین رضاییان را حداقل تا پایان فصل حفظ می‌کرد و در فصل نقل‌وانتقالات با گرفتن جانشین‌های مناسب اعلام می‌کرد دیگر نیازی به رضاییان ندارد. الان با رفتن رضاییان تیم خیلی به مدافع میانی نیاز دارد. اگر برانکو بخواهد از ربیع‌خواه و ماهینی در خط دفاعی استفاده کند احتمال ضربه‌پذیری تیم خیلی بالاست. ربیع‌خواه در دیدار رفت برابر الریان روی گل‌های حریف مقصر بود و بدون شک نمی‌تواند مهره قابل اطمینانی در خط دفاعی باشد. امیدوارم سرمربی تیم فکر خوبی برای خط دفاعی‌اش داشته باشد تا نتیجه بازی به سود الهلال نشود.»


حلالی با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان پرسپولیس برابر الهلال تصریح کرد: «با وجود آنکه بازیکنان اوکراینی تیم را وارد مخمصه کردند و حالا دست سرمربی تیم خالیست ولی روحیه خوب بازیکنان می‌تواند برابر الهلال چاره‌ساز شود. حتی در غیبت سروش رفیعی می‌توان به دیگر مهره‌های خط هافبک اعتماد کرد و به این مسئله امیدوار بود که مهدی طارمی بتواند اشتباه بزرگی که در بازی با الریان انجام داد را جبران کند. امیدوارم بچه‌ها بدون اشتباه ظاهر شوند و بتوانند برابر حریفی که با قهرمانی در لیگ عربستان در واقع یک جدال ملی را ایجاد کرده‌اند، موفق باشد. در حقیقت چیزی که می‌تواند برد پرسپولیس را رقم بزند غیرت ایرانی است.»


او در واکنش به این مسئله که چرا پرسپولیس در سال‌های اخیر در آسیا موفق نبوده است، عنوان کرد: «به‌خاطر اینکه هیچ‌گاه مسئولان، تیم را آسیایی نمی‌بندند. سقف آرزوهای ما قهرمانی لیگ برتر است. بازیکنان خارجی که جذب می‌شوند سطح‌شان پایین‌تر از بازیکنان خودمان هستند و دیدی که هیچ‌کدام این فصل نتوانستند در پرسپولیس موثر باشند. این در حالی است که بازیکنان خارجی تیم‌های عربی و همچنین شرق آسیا چون در سطح بالاتری هستند به نحوی بازی می‌کنند که سرنوشت مسابقه را عوض می‌کنند. الان بیش از 20 سال از قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا می‌گذرد و با ادامه این روند که هیچ بازیکن خارجی موثری به تیم‌های ما اضافه نمی‌شوند، نباید انتظار قهرمانی نه تنها از پرسپولیس بلکه هیچ تیم ایرانی داشت. مگر اینکه همه ستاره‌های فوتبال ایران در یک تیم جمع شوند که رخ دادن چنین اتفاقی غیرممکن است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر